Дилема- нова Урбан или джипче на старо
- djenevas
- Мнения: 157
- Регистриран: 12 ноември 2012
- Репутация: 17
- Местоположение: София
- Автомобил: Лада Урбан
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
В жегите се държи като всяка друга кола.На светофари и задръствания включва перките,охлажда, изключва и включва периодично.При движение над 70 км. не чувам да ги включва дори и с климатик.
Относно втория въпрос,явно не си наясно с конструкцията на Нива.В раздатката има междуосав дифернциал и той разпределя В.М.м/ду преден и заден мост в зависимост от натоварването и релефа.Когато не е блокиран/това му е нормалното състояние/на терен с добро сцепление момента се предава и към четирите колела,което условно се нарича постоянно зацепено 4х4.Когато сме на хлъзгав терен пробоксува колелото с най малко сцепление независимо на кой мост.Тогава водача трябва да включи блокажа на въпросния междуосов диф и тогава движението става принудително но преден и заден мост.... .Приводите на Нива и УАЗ не са еднакви не ги бъркай.
Относно втория въпрос,явно не си наясно с конструкцията на Нива.В раздатката има междуосав дифернциал и той разпределя В.М.м/ду преден и заден мост в зависимост от натоварването и релефа.Когато не е блокиран/това му е нормалното състояние/на терен с добро сцепление момента се предава и към четирите колела,което условно се нарича постоянно зацепено 4х4.Когато сме на хлъзгав терен пробоксува колелото с най малко сцепление независимо на кой мост.Тогава водача трябва да включи блокажа на въпросния междуосов диф и тогава движението става принудително но преден и заден мост.... .Приводите на Нива и УАЗ не са еднакви не ги бъркай.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
Точно на него не обяснявай! Повярвай ми добре знае устройството на Лада Нива. Вероятно въпроса му беше дали раздатката при Урбан е както при стандартните Ниви или не.
Защото преди време се говореше, че Урбан няма да имат бързи/бавни и няма да имат блокаж на междумостовия диференциал. Но после се оказа, че са ползвали същата раздатка както при класическата Нива.
Защото преди време се говореше, че Урбан няма да имат бързи/бавни и няма да имат блокаж на междумостовия диференциал. Но после се оказа, че са ползвали същата раздатка както при класическата Нива.
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
При представянето на Урбан се каза, че ще се изкл. предния мост за по-малко вибрации и икон. на гориво. Та се чудех дали е така, но вероятно не си забелязал.Колко положения имаш на големия лост на РК?
А Нивата я поназнайвам малко, но винаги има какво да науча.
А Нивата я поназнайвам малко, но винаги има какво да науча.
Когато човек е глупав, той не знае това.
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
Абсолютно стандартни са си трансмисиите на урбан
- djenevas
- Мнения: 157
- Регистриран: 12 ноември 2012
- Репутация: 17
- Местоположение: София
- Автомобил: Лада Урбан
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
Колега bgbul,такава официална информация от автоваз не знам да е имало.Някой може да е говорил, друг да е предлагал ,но на практика това е най безмисленото упражнение при Нива.Гаражни майстори са го правили,но ефекта е толкова незначителен,че на всички е ясно колко неуместна е тази промяна.Не съм искал да те обидя с поясненията,но и други ме питат "с кой лост се зацепва предния мост"....
Още в началото писах,че преди да купя Ладата изчетох и изгледах всичко свързано с нея и би ли допуснал,че за близо 2 години експлоатация не бих обърнал внимание за такава опция.
На всички предложения да се внедри в Нива по-мощен двигател,автоматична С.К. обединявяне на раздатка и С.К. в едно ..и т.н., от завода отговарят,че баланса м/у трансмисия , двигател и цена е оптималния и промяна в каквато и да е насока , би довела до цялостна промяна на конструкцията което ще рефлектира в/ху крайната цена.Иначе казано Нива вече няма да е Нива, а някяква разновидност на Дъстър,за което Рено ги притискат от известо време насам.На Руснака му е нужна такава кола и мисля,че ще я задържат на конвейра до 2022г. като с това ще поставят световен рекорд.След това ще изнесат производството на друго място.Лошо,че за България ерата на Нива приключи 2019г.
Още в началото писах,че преди да купя Ладата изчетох и изгледах всичко свързано с нея и би ли допуснал,че за близо 2 години експлоатация не бих обърнал внимание за такава опция.
На всички предложения да се внедри в Нива по-мощен двигател,автоматична С.К. обединявяне на раздатка и С.К. в едно ..и т.н., от завода отговарят,че баланса м/у трансмисия , двигател и цена е оптималния и промяна в каквато и да е насока , би довела до цялостна промяна на конструкцията което ще рефлектира в/ху крайната цена.Иначе казано Нива вече няма да е Нива, а някяква разновидност на Дъстър,за което Рено ги притискат от известо време насам.На Руснака му е нужна такава кола и мисля,че ще я задържат на конвейра до 2022г. като с това ще поставят световен рекорд.След това ще изнесат производството на друго място.Лошо,че за България ерата на Нива приключи 2019г.
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
За каква обида говориш...няма такова нещо. Просто разговор за нашата марка. Аз съм гърмян заек и не обръщам внимание на дребни недоразумения. Ако намеря статията ще я постна. Изкл. на пр. мост не е безмислено. Има си такива комплекти -около 400лв с монтажа. Нещо стандартно си е. И питам защото ми е време за смяна на колата, но не и на марката. Днес ще допълня моята тема и ще ме разбереш.
Когато човек е глупав, той не знае това.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
djenevas, за пореден път се държиш надменно и се изказваш като най-големия разбирач по Нивите. Да казваш кое е безсмислено и кое не, да определяш кой майстор е гаражен и кой не е, колко е ефективно.... Сам си казал, че едва от две години имаш Нива, от къде това самочувствие??? Вериярно има стотици хиляди, клипове, материали и така нататаък за Нива, да твърдиш, че си прочел и изгледал всичко е несериозно. До онзи ден се оплаква че ти тресе и вибрира, сега велики слова. Четенето е четене, опита е опит. Не знам защо много хора мислят, че като са запознати на теория, могат всичко.
Модела има още на къде да се развива, виж германците какво направиха с Г-класата. Обаче там и предназначението се промени - от офроуд машина към тежкарски джип за показване. Въпроса е кой какви цели гони.
За това, че конструкцията трябва да се промени цялостно няма как да се съглася. Още преди 15 - 20 години в Лада се придаждаше фиатов (не само, а и дриги двигатели) който влизаше в коша без проблеми и дори пасва на скоростната кутия. Нива са се произвеждали и с дизелов двигател на Пежо. Тоест по-мощен двигател може да се побере в купето без то да бъде променяно! Само се променя захвата на двигателя.
Обединяването на скоростната кутия и раздатъчната кутия също не е невъзможно. Тунела така или иначе вече го имаш. Може да се изработи един нов обединен корпус в който да се поставят частите които вече се ползват. Или по-лесен вариант - просто двете кутии могат да се монтират на някаква "подрама" и после в комплект да се качат на джипа. При това двете могат да се монтират в съосие, като ще отпадне нуждата от промеждутачния вал от който в повечето случаи идват вибрациите. Но това ще усложни, забави и оскъпи процеса на изработка. Простоне по-лесно да се продължава с ползването на вече наличните части.
Просто Лада Нива кара на доизживяване. Единственото което я крепи е комбинацията между проходимост и цена. След монтажа на хидравлика и инжекцион какво друго се е променило по модела последните 10 - 15 - 20 години? Поставиха едни пластмасови брони и направиха "Урбан". Някакви "козметики" като ел. стъкла и ел огледала, плдгрев на седалките, климатик. Никакви съществени промени.
Има джипове като Нива с постоянно зацепено 4х4 и междумостов диференциал, но има и такива като УАЗ които нямат междумостов диференциал, карат само на задно задвижване и включват предното само при нужда. Човек който не кара Нива не е задължен да познава устройството и. Какво толкова, че са те питали? Вместо да се радваш, че някой има интерес и да му обасниш....
Модела има още на къде да се развива, виж германците какво направиха с Г-класата. Обаче там и предназначението се промени - от офроуд машина към тежкарски джип за показване. Въпроса е кой какви цели гони.
За това, че конструкцията трябва да се промени цялостно няма как да се съглася. Още преди 15 - 20 години в Лада се придаждаше фиатов (не само, а и дриги двигатели) който влизаше в коша без проблеми и дори пасва на скоростната кутия. Нива са се произвеждали и с дизелов двигател на Пежо. Тоест по-мощен двигател може да се побере в купето без то да бъде променяно! Само се променя захвата на двигателя.
Обединяването на скоростната кутия и раздатъчната кутия също не е невъзможно. Тунела така или иначе вече го имаш. Може да се изработи един нов обединен корпус в който да се поставят частите които вече се ползват. Или по-лесен вариант - просто двете кутии могат да се монтират на някаква "подрама" и после в комплект да се качат на джипа. При това двете могат да се монтират в съосие, като ще отпадне нуждата от промеждутачния вал от който в повечето случаи идват вибрациите. Но това ще усложни, забави и оскъпи процеса на изработка. Простоне по-лесно да се продължава с ползването на вече наличните части.
Просто Лада Нива кара на доизживяване. Единственото което я крепи е комбинацията между проходимост и цена. След монтажа на хидравлика и инжекцион какво друго се е променило по модела последните 10 - 15 - 20 години? Поставиха едни пластмасови брони и направиха "Урбан". Някакви "козметики" като ел. стъкла и ел огледала, плдгрев на седалките, климатик. Никакви съществени промени.
Има джипове като Нива с постоянно зацепено 4х4 и междумостов диференциал, но има и такива като УАЗ които нямат междумостов диференциал, карат само на задно задвижване и включват предното само при нужда. Човек който не кара Нива не е задължен да познава устройството и. Какво толкова, че са те питали? Вместо да се радваш, че някой има интерес и да му обасниш....
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
Няма смисъл от конфликти. Всяка марка има модели с хъбове. Това е да се разкачва предното пррдаване. Има ръчни или авт. хъбове. Имах такава Тойота ЛК с ръчни хъбове. Нищо особено, само дето трябва да се покланяш при всяко включване. Имах и Нива дизел с Пежо двиг. 1.9. Нищо особено, освен окачването на предния диф.
Когато човек е глупав, той не знае това.
- djenevas
- Мнения: 157
- Регистриран: 12 ноември 2012
- Репутация: 17
- Местоположение: София
- Автомобил: Лада Урбан
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
Колега LADA-2107,приемам изблика ти за спонтанен и необмислен.Обвиненията които отправяш са съвсем неоснавотелни.
Незнам къде прочете,чесъм определял някой за гаражен майстор.Ако си следил темата подробно ще разбереш,че става въпрос за руски гаражни майстори,които със сигурност са по-напред с материала от теб и мен.Просто цитирам техни заключения, като съсвем не ги смятам за дилетанти ,а напротив с подръчни средства правят чудеса.Някои от промените които направиха в завода по Нивата стана под техен натиск.
Ако четеш по- внимателно какво коментираме с колегата bgbul ще забележиш,че не става въпрос какво е възможно и какво не,а защо в завода отказват да правят тези" подобрения" Никога не съм имал намерение да надменнича, но ако ти е прозвучало така- прощавай.
Ти следиш темата отначало и си разбрал,че не купих Нивата щото е някяква техническа тайна за мен или,че е накъкъв умопомръчителен автомобил ,а защото е НОВА и това мога да си позволя.В темата не сам се оплаквал от нея,а по скоро от дилъра и гаранционната поддръжка.
Не ми е първия джип и много добре съм преценил възможности те й.Напълно ме устройва и единстваното смислено нещо според мен и за мен е да й се внедри една електронна имитация на блокировка за да я вади от диагоналите.Безпорно подобрения могат да се правят, но на който каквото му трябва, а дали си заслужава вече е твърде субективно.
Незнам къде прочете,чесъм определял някой за гаражен майстор.Ако си следил темата подробно ще разбереш,че става въпрос за руски гаражни майстори,които със сигурност са по-напред с материала от теб и мен.Просто цитирам техни заключения, като съсвем не ги смятам за дилетанти ,а напротив с подръчни средства правят чудеса.Някои от промените които направиха в завода по Нивата стана под техен натиск.
Ако четеш по- внимателно какво коментираме с колегата bgbul ще забележиш,че не става въпрос какво е възможно и какво не,а защо в завода отказват да правят тези" подобрения" Никога не съм имал намерение да надменнича, но ако ти е прозвучало така- прощавай.
Ти следиш темата отначало и си разбрал,че не купих Нивата щото е някяква техническа тайна за мен или,че е накъкъв умопомръчителен автомобил ,а защото е НОВА и това мога да си позволя.В темата не сам се оплаквал от нея,а по скоро от дилъра и гаранционната поддръжка.
Не ми е първия джип и много добре съм преценил възможности те й.Напълно ме устройва и единстваното смислено нещо според мен и за мен е да й се внедри една електронна имитация на блокировка за да я вади от диагоналите.Безпорно подобрения могат да се правят, но на който каквото му трябва, а дали си заслужава вече е твърде субективно.
Последна промяна от djenevas на 11 авг 2020 19:30, променено общо 1 път.
- djenevas
- Мнения: 157
- Регистриран: 12 ноември 2012
- Репутация: 17
- Местоположение: София
- Автомобил: Лада Урбан
Дилема- нова Урбан или джипче на старо
За да не се заиграваш с комплекти, свали предния кардан и я покарай по някой планински асвалтиран път със серпентини.Виж й поведението.По същия начин се държи УАЗка на задно.Не случайно и викат УЖАска.bgbul написа: ↑07 авг 2020 10:47За каква обида говориш...няма такова нещо. Просто разговор за нашата марка. Аз съм гърмян заек и не обръщам внимание на дребни недоразумения. Ако намеря статията ще я постна. Изкл. на пр. мост не е безмислено. Има си такива комплекти -около 400лв с монтажа. Нещо стандартно си е. И питам защото ми е време за смяна на колата, но не и на марката. Днес ще допълня моята тема и ще ме разбереш.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост