Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 437
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 95
Местоположение: Пловдив

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 14 апр 2021 12:51

В първото изречение съм написал моето мнение. Аз съм от тези "УБЕДЕН Ниваджия" и знам какво пиша. На месец навъртах десетина хиляди. От тях само 30% черен път. Сменил съм 14 Ниви, последните 6 са след 2008г. От тях 4 с климатик. Знам им кътните зъбки. Харесвам си ги, но съм реалист. Поздрави!
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6044
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 318
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от LADA-2107 » 14 апр 2021 12:59

Точно такива хора като теб са нужни на форума и на Лада групите във фейсбук - реалисти.

Специалното отношение към дадена марка или модел не бива да заслепява реалната преценка за дадения автомобил. Грешно е да се изтъкеват само положителните или само отрицателните неща.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 437
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 95
Местоположение: Пловдив

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 15 апр 2021 22:14

1. Сложиха хидравлика. Тя е Бош и е идеална, безпроблемна.
2. Климатик. Само с поръчка. А трябва да е стандарт. 21 век сме.
3. Задната седалка ..не само тя. Няма здрава седалка, а една нова предна е 400 лв. Трябва да се промени най-накрая.
Не само да си търсим седалки от БМВ с коланите и да им присаждаме релсите. От Хонда стават, но са твърди и за два-три часа в гората те заболява седалото.
4. Отварянето на страничните стъкла - все с проблем. Време е да сложат електрически стъкла като заводско оборудване.
5. Кранчето на парното. Пуснаха керамично кранче... нищо ново. Прокапва за една зима.
6. Подобриха двигателя на 1.7 и почти е добре...на ръба. Поне е толкова тих, че притеснява заблеяни пешеходци.
7. Бушоните така и не ги оправиха. Все като загреят малко и губят контакт. Редно е да напраявт всичките като тези за перките - западен стандарт. Твоята с каква бушониера е? Може да са я оправили вече. Не знам.
8. И почти накрая зацепването ск. кутия- раздатка. Доколкото знам вече е с нова Шевролет раздатка.
ПО-добре ли е откъм вибрации или не?
9. Скоростна кутия- дано да изкарва вече стотина хиляди без ремонт. А не да взимаме частите от 4 степенна жигулска и да ги присаждаме за да стане вечна СК.
10. Диференциалите. Тук нищо не е подобрено. Напротив- оста на касетата е по-мека, за да поема всички дефекти откъм луфтове и затова почти всички Ниви са с луфт в диференциалите.
Има много подобрения, но те не са крайни и трайно подобрени, ами предстоят отново подобрения на подобренията.
Например като смениха водния радиатор от МЕДЕН на АЛУМИНИЕВ го направиха по-тънък, с по-тънки тръбички и съответно охлаждането в гората не достига. Трябва да се увеличи размера и обема, но трябва да се отвори предната решетка затова. А ...няма да е скоро.
Термостата- на жигулата отваря на 80 - 83 градуса и съответно по-рано се хваща прегряването, на Нива отваря по-късно и не стига това, ами диаметърът на отвора на термостата (алуминиева отливка) е с едно стеснение, все едно нарочно да няма дебит и да загрява повече.
Подобрението е термостат от Фиат от ЕВРО 07, но има малка разлика в ъгъла на маркучите... но е по-добре.
А бе ... много може да се каже още за нашите любими Ниви, но в заводски вид е най-доброто на пазара - най-икономична, най-малко капризна, най-проходима, и най-евтина на пазара.
ТРЯБВА да се оправят ЕВРО нормите... иначе губят пазари. В Германия ВЕЧЕ са спрени продажбите заради това.
LADA-2107 написа:
14 апр 2021 12:59
Точно такива хора .....
Благодаря, колега! За жалост вече натоварване тип НИВА ми е трудно и само с писане се връщам в хубавите спомени за Нива.
Най-хубавите (и опасни, трудни) емоции и ситуации съм имал точно с Нива. Голяма част от тях съм ги снимал и често си ги припомням.
Тази година гледам много от горските пътища са непосещавани и ...едва ли друг ще ги посети скоро. Тъжно!
Сега... след месец (ако не ме тръшне нещо) тръгвам с МЛ и ще видя какво сравнение може да става с Нива. Но ...предстои.
Поздрави!
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2898
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 90
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от curse_m » 15 апр 2021 22:38

bgbul Лада не се продава вече в ЕС не защото са я спряли заради нормите, а защото Автоваз не виждат като преспективен пазар ЕС в който изискванията се сменят по няколко пъти в годината. Отделно от Рено така казаха. Ама нашите медии бълват сензационни новини. :lol: Последните 4х4 имат сертификат Euro 6d temp ,и аз се също чудя как тоя мотор изобщо ги е минал. :D Заради същото Вестата и свалиха мощността от 106 на 102 к.с. :D Добре че си купих по рано докато си беше Euro 6b само. :D
А новите еконорми са такива че реално само хибриди може да ги покрият, другите просто плащат за емисии на такива като Мъск който ги продава защото неговите са напълно на ток. :D И това ще е пътя към тока. А дизела от нова година т.е. тази 2021 вече умря, доста марки спряха да продават изобщо нови леки коли с дизелов двигател. Други разпродават последните, и за първи път дори у нас кола с дизелов мотор е поевтина от аналогична с безнинов, да не даваме конкретни примери. (focus)
По ми е интересно карал ли си 4х4М, т.е. модела след 2013г, в нея вече има повече подобрения, и по окачването като реакция. А Урбан има фабрично ел. стъкла и други неща. Но тази кола не е прокетирана изначално за такива екстри и всичко стои леко като присадено не на място, в това число и климатика. Нещо като по старите модели Дачия - всички екстри нямак не са ергономични и са като присадени.
За мен лично Нива не е моята кола. :cheers:
И едно видео все пак по темата с разликите:

По интересна е новата Нива Травъл и че най-накрая Автоваз си върнаха правата върху името Нива.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2898
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 90
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от curse_m » 15 апр 2021 22:45


Щеше да е добре да сложат автоматичен климатик, поне контролера от Калина 2 да беше. Някак в 2021 година климатика да е ръчен не върви.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 437
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 95
Местоположение: Пловдив

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 15 апр 2021 23:14

Ами аз в началото на моето включване в тази тема (исках да науча от първо лице) започнах да разпитвам колегата за да разбера подобренията и измененията, но той ме сряза нещо, че съм го мислел за незнаещ и аз реших да не разпитвам/досаждам повече. Не ме засяга, щом не му е приятно да го разпитват.
Нива след 2012 г съм нямал, не съм карал и няма да карам. Не ми харесва електронното табло, но това си е мое мнение. Не го смятам за недостаък, а напротив - подобрение. Просто като свикнеш на стрелките ...
Ако експлоатираш Нива като градска кола вероятно ще изкара доста повече, но аз Нива я използвах за удоволствие и за в гората основно.
Поради големия пробег търсих икономията и евтина (сравнително) цена. Няма по-евтино от Нива.
Да не изброявам какво съм имал, карал и поддържал, че ще стане дълго, но имам голяма база за сравнение.
Нивата е над всички в баланса - икономия, проходимост, комфорт, евтина поддръжка. Това е моето мнение.
По отделно са други фаворитите, но като теглиш чертата от собствения джоб това е резултата. До друг резултат ще стигна АКО КАРАМ ДЖИП само събота и неделя. Но ако го юркаш всеки ден над 300 км/ден ...няма алтернатива.
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2898
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 90
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от curse_m » 17 апр 2021 07:37

Ми ето и моя много скромен опит с качване един път на 4х4М вече преди години. Тя беше напрактика чисто нова - шумоизолацията се усеща че е леко по-добра, возията осезаемо различна, много добра и идеално минаваше през околовръстното на София. А то си е доста криво, сега чак са го разкопали откъм ботевградско, така че след 2г. ще е още по зле. :D Въпросния екземпляр от 80км/ч и до 100 се чуваше виенето, но реално слабо и не се тресеше. Най вероятно конкретния екземпляр беше сполучлив. :D Просто при скоростните кутии Лада май две еднакви няма, дори и при тези с предно предаване. Все има някакви нефунционални шумове - я някакво леко виене, я стържене някакво. Във Веста това е практически излекувано с... шумоизолация. Впрочем марката страда като цяло от слаба шумоизолация. Но по мое скромно менние по-добре да вдигнат цените с още 500лв, но заводски всички модели да са поне на нивото на Веста. И хората магически ще спрът да се оплакват. За успокоение и други марки, не бюджетни имат модели които са и по скъпи и толкова зле на шумоизолация, и по зле осезаемо от Веста примерно. Нива Урбан също съм разглеждал - бих казал че подобренията в интериора са положителни като цяло, макар и скромни.
Лично за Лада 4х4 бих предпочел винаги най новата модификация - просто има най много, макар и дребни подобрения. :) И минимално ще се бориш с гениалните побългарявания вложени, просто е имално най малко време да бъдат приложени. Това изобщо важи за колите втора употреба у нас които са карани някоя година тук, затова и за кола втора ръка винаги предпочитам такава която не е карана тук. Колкото и да е зле, поне няма да се бориш с нашенския гении в търсене на най евтиното. :lol: Това важи и за върнатите от лизинг у нас облужвани само в официалне сервиз... там мъката може да е още по изненадваща за късметлиите. (focus)
И едни видео за последните от 2020-та, които няма да видим:

И дори в тази модификация подобренията са положителни, поне климатика не се пуска с няколко копчета. :D

п.п. А пък таблото да те спира че било електронно, то като цяло е от 2110 и е къде по надеждно от механичното в Нива. Просто е правено в друго време и друг свят. :cheers:
И не на последно място да се ползват истински хубави масла и да се сменят навреме, това се отплаща в дългосрочен план. Това важи и за скоростите, диференциалите и раздатката. Дори бих казал че сегашните Ниви не е зле да се карат с 5W-40 API SN масло. Да не казвам марки, има марки хич да не е, но определено не е Speedol, което се съмнявам че има еднаквост дори в забъркването между партидите. (tease) Може би и катализаторите на Нивите ще почнат да подминават 200000км, като моя на 110-ката. ;) А пък ако и си сменя човек свещите когато пише че се сменят на 30к км може да се окаже че инжекционите не били толкова скапани. :D
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 437
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 95
Местоположение: Пловдив

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 17 апр 2021 18:16

Не ме е спирало таблото. Просто не ми харесва.
Инжекционната система на Нива е най-безпроблемната част от всичко. Заедно с хидравликата - те са Бош.
Аз ползвах стари Ниви защото ги навирам по предназначение. Малцина знаят какво означава това.
Да караш в гората по горски пътища си е все пак по път. Има коловози, ама с малко опит се оправяш. Различно е да караш в гората БЕЗ ПЪТИЩА. Там се навираш в обрасли стари и изоставени пътища дето за един месец и колата цялата е на драскотини. Да не говоря за изнесените от водата терени, дето не се знае...въобще дали ще се върнеш обратно, и като добавя камънаците, и приличните наклони (стръмни) и разбира човек защо НИКОЙ С НОВА НИВА няма да дойде или да мине от там. Виждал съм всякакви колеги, но нови джипове там където ходя (ходех) не съм виждал. Всекии джип като го вземеш и първите няколко години го пазиш.
Имах нова Нива ...всеки път ме болеше сърцето като трябваше да ходя в гората. Продадох я на 12 000 км. Вече преден десен лагер беше за смяна. И повече нов джип или на 2-3 години ...НЕ. Затова се котират все още старите джипове- не ги жалиш и си правиш кефа с тях.
Обезшумяването - какво е това? Моите Ниви (след 2006 г.)са били винаги толкова тихи, че в купето си говорим спокойно като във всяка друга кола. Не съм съгласен, че са шумни. Нещо става грешка...
Маслата - 10W40 си е перфектно. Не знам какво е харчене на масло, освен ако не прокапе от гарнитура я на картер, а на капак на главата.
Аз оплаквания от шум и харчене на масло съм нямал. Всъщност никакви оплаквания съм нямал, защото всеки друг джип дето съм търкалял е имал същите проблеми, каквито Нивата при същото юркане. Само дизеловите са куци магарета (Тойота Ленд круизър, Ленд Ровър Дефендър и дизелова Нива).
Но...не ми се приказват празни приказки. Знам ги всичките прехвалени приказки за здрави джипове. В гората съм от 1993 г. Видял съм всичко ....
Когато човек е глупав, той не знае това.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2898
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 90
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от curse_m » 17 апр 2021 20:13

Бих казал че всичко е психологическо поради което има не малко коли запазени некарани по 20-30-40г. (hiro) И накрая я изравят от някоя плевня. :lol: За да се появят такива на по 2-3-5-10-40 години първо трябва някой да я купи нова и чак тогава да я продаде. :) Нивата точно е най евтиното което има от подобен род, и да гадно е някак нова да мине през трънаците, но е въпрос на виждане. Повечето ниви които се купуват са служебни и те като ги гледам нямат такива скруполи. :D Все пак темата е за Урбан и това за маслото го казвам най вече за тези които са Евро 6. Просто API SN стандарта е направен за катализатори от последните поколения, които са предимно почващи с 5W и 0W. Даже има вече API SP. Разход на масло винаги има, просто при свестните коли от старата идеология е минимален и му викаме че не "бара маслото", а от Нива по стара едва ли има в производство. :D
И едно видео дето не е много за тази тема, но като цяло да не се мъчим да пишем:

п.п. Все едно аз да си пазя Вестата да не сложа в нея 5-6 чувала цимент, или пък да не си прекарам плочките примерно 25кв.м. че ще и тежи по дупките. :lol: Да пазя си я, ама чак пък толкова, а 110-ката е видяла къде по гадни неща, та дори и по черен калдаръмен път в гората ходеше по два пъти в седмицата преди години, около 30км, кога беше млада 3-4 годишна. :D
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 156
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 17
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 17 апр 2021 23:14

bgbul написа:
15 апр 2021 23:14
Ами аз в началото на моето включване в тази тема (исках да науча от първо лице) започнах да разпитвам колегата за да разбера подобренията и измененията, но той ме сряза нещо, че съм го мислел за незнаещ и аз реших да не разпитвам/досаждам повече. Не ме засяга, щом не му е приятно да го разпитват.

Колега, извинявай,ако съм оставил такова впечатление в теб.Не съм имал намерението нито пък желанието да те "режа" Публикувах целия списък с екстрите и опциите за Урбана, качих видео в което Руснака обяснява с най големи подробности и нагледно какви точно изменения
има спрямо предишната версия,нета е задръстен от реклами и сравнения за интериора. Учудва ме факта,че като притежател на толкова Ниви и добър техен познавач още имаш въпроси.Дай координати на личната и на драго сърце ще се срещнем. Ще я видиш наживо,-карай гледай каквото искаш,дори може да спретнем и накоя разходка с ML-а.
С най добри пожелания.

Отговори

Върни се в “Нива 4х4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост