Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 85
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 08 яну 2020 16:22

Благодаря момчета за отзивите,както се казва дай Боже всеки му.Благодарен съм и на тези които ме подкрепяха и съветваха.Мисля вече за един експедиционен багажник и по- вече няма какво да я глезя.Каране до където изкара.....като почнат проблемите ще ги решаваме задружно. :lol:

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 85
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 08 яну 2020 18:17

- Колко литра е най-голямата възможна бутилка която се събира? Дължина, диаметър?



Много зависи какво точно искаш.Моята е 37 л. D=244 мм. L=870. По колонка събира 30.6 л - тоест на извънградско около 300 км.
Следвашата е с D=315 и спрямо дължината се качват и литрите.Розстоянието м/ду гредите по спомен беше 940 мм.Отвори нета и там виж какви размери бутилки предлагат и и си избери съотвенто след консултаци с този който ще я монтира.С по- голям диаметър увеличаваш обема,но пък провисва по- вече.Не е желателно и да е плътно до гредите,защото при евентуален удар ще направи много поражения.
Примерно тук може да се ориентираш:https://gasmagazin.com/%D0%B0%D0%B2%D1% ... l?start=36
Последна промяна от djenevas на 09 яну 2020 18:51, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 85
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 08 яну 2020 18:33

- С тази U-образна чупка на изпускателната система, не се ли затруднява изпускането на изгорелите газове? Наблюдава ли се някаква разлика в мощността/вървежа?

Чупката, както я наричаш не влияе особено защото се изпалнява с по-голам диаметър на тръбата и издухването не се затруднява.За вървене имам чувството ,че на газ една идея е по мудничка,ама за икономията която прави е приемливо,още по- вече ,че Нивата не е багачка.Този ефект го има при всички коли ,но не всички го долавят , зощото е пренебрежимо малък.Звукът не се промени изобщо.
Запазването та вътрешното пространство при Нива вече е възможно благодарение на разнообразието от газови бутилики които си предлагат вече. Доволен съм.
Последна промяна от djenevas на 09 яну 2020 18:51, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 341
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 71
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 08 яну 2020 23:21

На Нива може да се слага бутилка под багажника почти всякаква.
Аз съм имал 80 л бутилка отдолу и освен това с дебел ламаринен щит и пак никъде не съм удрял бутилката.

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 85
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 09 яну 2020 17:58

Верно,ама стои много грубо, пък и натежава.
http://www.gasprofi.ru/niva

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 341
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 71
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 09 яну 2020 22:16

Много грозно. Не се слага така. Трябва пълначката на бутилката да е отпред горе, т.е бутилката да е обърната обратно. Практически достъпът до кранчетата се затруднява, но колко пъти се налага да пипаш там или да ремонтираш нещо по тях. Така няма да отчита вярно, освен грозното.
Пък в БГ с толкова много газстанции не се налага по-голяма бутилка.
Последна промяна от bgbul на 11 яну 2020 11:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 85
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 10 яну 2020 21:17

karl написа:
07 яну 2020 23:26
Много добре се е получило! Разкажи как се движи нивата по снега със зимните гуми! Дай още снимки! Сега е момента да и се изкефиш (victory)
Колега със зимните гуми поведението е съвсем различно.Тези джанти са по- широки с ЕТ-30 при оригинални 58.Гумите са 215 ширина и излизат по- навън/видно е на с нимките/.Колата стана по-устойчива и " по-мека".На мокро и отъпкан сняг по моя груба преценка са поне два пъти по добре от Пирелките.Спирането осезателно се подобри.Жалко ,че зимата е много суха и не мога да и се изкефя.
Погледни албума.Последните снимки са от Х.Петрохан - там има малко сняг.
http://djenevas.snimka.bg/automobiles/l ... 9.39221114

karl
Мнения: 6
Регистриран: 05 август 2017
Репутация: 0
Местоположение: София

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от karl » 13 мар 2020 20:40

Нов клип от Боливия. Лада Нива е навсякъде! (Рокерите сигурно са гледали клиповете на Itchy Boots)

=

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 85
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 01 апр 2020 21:34

Така колеги,ще продължа да пиша за Урбана,както обещах.След няколко седмични отлагания най после ми дадоха час за преглед относно задния амортесьор, като междувременно се появи и характерното пищене на ремък или ролка.Шума при пуснат съединител и работещ топъл двигател упорито се увиличава.Отидох в уречения час и записаха оплакванията.След около 2 часа ми се обадиха да отида да си я взема-На въпроса ми какво са направили заваляха обяснения,че те я прегледали обстойно и всичко било наред.Дори двама я карали и нищо тревожно не установили.Амортесьора бил сух и нямяло нужда да се сменя.Обясних,че след 3 месеца каране в сняг и дъжд,и няколко мивки отдолу е естествено маслото да се е отмило.Случайно забелязях на една от снимките които направих във връзка с монтажа на газовата,че ясно се вижда омасляването не само на амортесьора,но и на вътрешната страна на барабана и част от задния мост.Открих снимката в телефона и му я показах.
Не последва никакъв коментар след което отиде взе ключовете на колата и ми ги върна.Помолих го да дойде с мен и да я подкараме заедно.
Отивайки към колата го попитах какво му е обяснението за тропането отзад.Каза ми ,че съм имал разни неща в багажника и те тропали.Отворих багажника и извадих всичко отвътре.Подкарах я и още на първите неравности се чу притропването.Така го повозих около 3-4 километра и чувайки тропането заяви,че е нормално всяка кола минавайки през дупки да тропа.Минах с левите гуми през дупките-никакво тропане-Щом минах с десните отново се че чу.Нищо не каза и се прибрахме-Попитах го дали са натегнали поне ремъците,той се сепна и каза - забравих.Помолих го да върне колата в сервиза и поне това да направят.Докато натягаха ремъците слезнах в магазина и поисках да ми предадат чиповете за имобилайзера.Мрън -мрън ,ама колата е лизингова ,сигурно са при тях ,ама сега точно не могат да ми кажат нищо.....настоях категорично да ми ги предадт.Всичко което беше при лизинга ни го върнаха съгласно разпоредбата за собственост и при тях никога не е имало чипове.
Момчето което е на резервните части се намеси/за него не мога да кажа лоша дума/-развъртя телефоните и се оказа,че всимки чипове на новите Лади са еднакви .Отиде и ми донесе един комплект.Благодаря му.Проверих разбира се и колко струва нов амортесьор.Появи се и приемчика и му казах,че в най скоро време ще закарам колата в сервиз и ще свалим въпросния амортесьор и, ако е изпуснал му го донасям
да си го сложи на неговата кола.Докато си подреждам багажника,той изчезна някъде и идвайки след малко ми заяви,че току що е говорил с шефа и гаранцията за шарнири амортесьори и дебитомер била 1 година или 35 000 км.Казах му,че в сервизната книжка пише друго.Вдигна рамене и отсече,че шефа така казал...........тоест и да е дефектен съм извън тяхната гаранция.
Равносметка - повторение на историята с тресенето, още един изгубен ден и индиректен намек да не ги безпокоя по-вече.
Извод: ---- НАР и гаранция - две взаимно изключващи се понятия.
PS-- Колеги, относно наченките на ръжди за които писах в началото. След измиване отдолу се оказа засъхнала черевена кремиковска кал.
Заблудил съм се.След две зими експлоатация и редовно измиване от солта/доколкото е възможно на автомивка/ няма никакви поражения„

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 341
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 71
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от bgbul » 02 апр 2020 12:10

Както съм се убедил - 'НИВА' не е кола, а начин на мислене.
За радост това е начин на мислене на кадърните хора, вярващи в собствените си знания и възможности. Вероятно с този показателен пример за отношение на търговците към теб и колата Нива ще се убедиш, че нива се поддържа най-правилно собственоръчно. Тогава ремонтите са малко, по-евтини и рядко. Ако разчитаме на сервизите (освен ако не ти е приятел кадърния майстор) по-добре да сменяме концепцията със западен модел. Поне ще сме наясно, че ремонтите са скъпи (сравнено с Нива) и по-малко ще чупим западните джипове. Имам много приятели и познати с такава промяна на мисленето. Естествено е, че колкото по-малко и предпазливо експлоатираш един джип, токова по-малко се чупи.
Нещо съм пропуснал с тресенето и амортисьора, но един амортисьор е около 30 лева. При теб може да са различни (нали захващането е на ново място), но ти ще кажеш?
Драсни какво тресе и къде тропа?
Върнах до 6-а страница и разбрах. Пускам друг пост.
Последна промяна от bgbul на 02 апр 2020 12:39, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “Нива 4х4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта