Проблем със зареждането

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
amitko
Мнения: 371
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Проблем със зареждането

Мнение от amitko » 07 дек 2019 18:29

Имам следния проблем.

Нaпрежението, което е измерено на клемите на акумулатора е 11-12.5 V (съответно не се зарежда добре).
Алтернатора е чисто нов и има отделен кабел от него до акумулатора.
Проблема е с масата. Акумулатора е вързан към един болт на купето, който е тотално корозирал и не може да се отвие и да се почисти и т.н.
Като измеря напрежението между + на акумулатора и двигателя си показва 13.7 V.

Та на въпоса. Смислено ли е да вържа масата на акумулатора някъде на двигателя, например на всмукателния колектор, че е най-лесно? Ако е така, трябва ли да откача кабела, който е от акумулатора към купето?

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 92
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Проблем със зареждането

Мнение от djenevas » 07 дек 2019 20:14

amitko ,възстанови си връзката на купето.Масите на светлините са към него.Понеже двигателя контактува с купето през тампоните на двигателя и там след време корозира, хубаво е да си пуснеш отделен кабел и за двигателя. Проблема на всички стари коли.Това е най успешната
и надеждна схема.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 118
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 24
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Проблем със зареждането

Мнение от Стаменов » 09 дек 2019 01:13

Е не - никаква маса не е разчитана на тампоните. Или има директна маса от акумулатора на двигателя, или някъде около съединителя има проводник към купето.

Предполагам, че става въпрос за инжекторна Нива - по принцип на всички по-нови лади минусът е свързан с 2 проводника - 1 към купето и 1 към двигателя. Ако нещо не е преправяно, това трябва да е щатната схема. Иначе масата трябва да е около долната помпа на съединителя - ако е по-старата схема и от акумулатора има маса само на купето. При всички положения трябва да има надеждна директна маса от батерията към купето.

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 371
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Проблем със зареждането

Мнение от amitko » 09 дек 2019 21:05

Принципно оригиналното изпълнение е с едно кабелче от акумулатора към един болт на калника, койтое тотално корозирал и един кабел (дебел) към стартера.

Нещата се поправиха като пуснах един кабел от входящия колектор до акумулатота и един от акумулатора до купето през един от болтовете дето крепи кутията на въздушния филтър.

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 92
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Проблем със зареждането

Мнение от djenevas » 14 дек 2019 19:27

Така се прави.......... :D

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 352
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 71
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Проблем със зареждането

Мнение от bgbul » 25 дек 2019 23:45

Ако освен недозареждането понякога и не иска да завърти - има хлабава връзка на плюса към стартера.
Често това е причина за недобро зареждане. Измери си колко зарежда (от 13.65 до 14.3). Сега има зарядни за телефон за запалка с показания на зареждането. Показват точно.
Масата - когато и да я дублираш няма да сбъркаш.
Има маса от купе към преден капак (на едната панта) , от акумулатор към двигател (?) и от акумулатор към купето ( на калника).

Потребителски аватар
bgbigbear
Мнения: 33
Регистриран: 23 юни 2014
Репутация: 6
Местоположение: Русе - северен централен район
Автомобил: 2107

Проблем със зареждането

Мнение от bgbigbear » 13 яну 2020 09:13

Колега, кабела за масата ти от купето за двигателя е долу (под седалката на водача) свързан от гредата на ланжерона в блока на мотора, точно до долния хидравличен цилиндър на съединителя с два болта М13, развиваш и почистваш местата за контакт, друго виж си клемите , почисти ги с фина шкурка и ги намажи с медна грес, Успех

Миросвет
Мнения: 2
Регистриран: 21 януари 2020
Репутация: 0
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 2121

Проблем със зареждането

Мнение от Миросвет » 21 яну 2020 12:58

Да попитам и аз във връзка със зареждането. Мерих между клеми те... 12.4, като работи на Тихи и фаровете отслабват както и скоростта на вентилатора. Питах колеги, казват четките заминали нивата е 2121))) 81 набор. Нито знам къде са четките, нито как са захванати. Ако има някой да отговори.... ще е добре

Потребителски аватар
teon
Мнения: 788
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 21
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

Проблем със зареждането

Мнение от teon » 21 яну 2020 15:34

bgbigbear написа:
13 яну 2020 09:13
точно до долния хидравличен цилиндър на съединителя с два болта М13,
...ама, че го упъти (stupid) ...де ги тия болтове М13 до долният хидр. цилиндър :?:

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5743
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 270
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Проблем със зареждането

Мнение от LADA-2107 » 21 яну 2020 15:35

Нива 2121, вероятно е с генератор Г 221. За него това нещо е нормално. На празен ход с включени фарове държи напрежение около 12 Волта. Ако подадеш газ или изключиш фаровете напрежението се покачва. Ако след като подадеш газ напрежението не се покачи, значи наистина имаш проблем. По често дефект дава реле - регулатора от колклто четките. А иначе четките са на генератора от задната страна, където са кабелите.

Отговори

Върни се в “Нива 4х4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост