Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5738
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 269
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от LADA-2107 » 01 юли 2020 20:30

Здравейте, прегледах целия раздел за Нива (по заглавия) обаче повечето теми изобщо не са свързани с инжекционната система. А в тези които са свързани решение на проблема не открих.

Ето и проблема - Лада Нива пикап 2008 година 1,7 i (само бензин, без газ) има проблеми със стартирането на двигателя. Когато той е студен пали от първото или второто чукване. (Казвам чукване, защото не държа "на стартер" повече от 4-5 секунди. Смятам, че е напълно достатъчно за запускане на двигателя, ако всичко е наред). Дотук добре, обаче загрее ли двигателя, загася ли го има два варианта. Ако се опитам да запаля веднага след като съм загасил - пали лесно, обаче минат ли няколко минути и се опитам да запаля започват проблемите:
- изключително ниски обороти (подавянето на газ в повечето случаи не помага и деигателя гасне;
- ако евентуално успея някак да я закрепя да не угасне, чрез подаване на газ, се чува пукане в ауспуха, работи нестабилно, тресе се (мисля, че се дави, но не съм сигурен);
- трябва да я държа така няколко минути при което в даден момент сам започва да си вдига оборотите и малко по малко изчиства;
- веднъж изчисти ли, от там нататък няма проблем. Двигателя работи кротко и спокойно, джипката върви нормално, ускорява, на празен ход държи нормални обороти и не гасне .

Какво ми казаха да направя/проверя:
- датчик на колянов вал - 2 човека залагат на него;
- датчик за студен старт - не е наред, лъже компютъра, че двигателя е студен, впръсква много гориво и се дави.
- бензинова помпа (не знам как и защо точно тя). При подаване "на контакт" я чувам, че работи и когато двигателя е запален пак я чувам. Жужи равномерно, без прекъсвания и забавяния.

Какво направих аз? Не исках да сменям датчици и помпа на принципа на налучкването и затова закарах Нива-та на диагностика в сервиз в който се занимават доста с Ниви. От там ми казаха, че всички датчици са наред и втората ламбда сонда (след катализатора) показва странни стойности. Не можаха да ми кажат обаче дали проблема е в ламбда сондата или в това, че катализатора е премахнат. Не намирам логика в това ламбда сонда да пречи на първоначално запалване на двигателя. Все пак двигателя трябва да заработи за да има изгорели газове чиито състав да отчита ламбда сондата. Бих разбрал поради проблем с тази сонда да свети чек-а или да влезе в някакъв авариен режим, ама да не иска да пали. Също ми казаха да премеря компресията и да сменя свещите.

Та след това (надявам се) достатъчно подробно описание на проблема ви моля ако някой може да ми даде адекватен съвет какво да направя ще съм благодарен.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5738
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 269
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от LADA-2107 » 01 юли 2020 20:43

Интересува ме също така според вас дали този проблем е свързан само със смесообразуването или засяга и запалването. Иначе казано в главата ми вече започна да се прокрадва греховната мисъл (ако запалването е наред) просто да монтирам газова плочка пред дроселовата клапа, съответно обикновена газова уредба и да карам (евтино) без да се занимавам с глупости.

Потребителски аватар
///Mechov
Мнения: 27
Регистриран: 19 септември 2019
Репутация: 5
Местоположение: Лом
Автомобил: ВАЗ 2106

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от ///Mechov » 01 юли 2020 21:35

Имал съм такъв проблем с абсолютно същите симптоми, но на друга марка автомобил. Нещата се оправиха след амяна на регулатора за налягането на инжекциона.

Изпратено от моят POT-LX1 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5738
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 269
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от LADA-2107 » 06 юли 2020 15:07

И така, приблема си остава, няма еднозначен отговор от какво може да е, затова започнах да налучквам и да правя експерименти.

Откачих втората ламбда сонда (единствената грешка която диагностиката показа). С откачена и закачена букса разлика - никаква.

Имах съмнения в температурния датчик. Потърсих схема и видях, че при Лада Нива той е един, подава сигнал към компютъра и се използва както за корекция на смесообразуването, така и за включване на вентилаторите за охлаждане на радиатора. Беше ми направило впечатление, че перките се включват късно (според мен), когато стрелката отдавна е подминала 90 градуса и се намира по средата между 90 и червената зона. Дали случайно датчика не е повреден, да "лъже" компютъра, че температурата е по-ниска от реалната в следствие на което компютъра приготвя обогатена смес и освен това включва вентилаторите късно. Премерих съпротивлението на датчика при студен двигател (преди палене) и при загрял двигател (90 градуса отчетени по уреда на таблото). Може да се каже, че съвпадат с посочените данни в руските сайтове. Тоест датчика би трябвало да е здрав/изправен. Видях, че кабелаите за датчика са оплетени и леко пречупени, оствен това буксата се притиска от един маркуч за подаване на антифриз за подгряване на дроселовата клапа. Разплетох кабелите, преместих маркуча, два пъти откачах буксата за да меря съпротивление. Забелязах, че пластмасовата букса на датчика леко мърда спрямо бронзовата част която е завинтена в тройника на главата. Тези две части на датчика мисля, че са запресовани или залепени и според мен не би трябвало да има луфт и движение между тях. След всичкото това разместване сякаш двигателя започна да пали по-лесно. Не съм 100% сигурен, че проблема е в този датчик, но мисля да го сменя "за всеки случай". Появи се и нов проблем. Вентилаторите на радиатора работят постоянно. Няколко секунди след запалване на двигателя се включват и повече не се изключват изобщо. Но поне температурата не подминава много 90 градуса.

Смених свещите, поръчах по каталог от общ магазин за авточасти, а не конкретно за Лада части. Докараха ми Денсо. От още две места ми казаха, че това са точните свещи. Надявам се наистина да е така. Може би това също допринесе за подобрението в паленето.

Мерих компресия - над 10 атм. на всички цилиндри. Изключвам проблема да е от нея.

Няколко човека ми казаха, щом диагностиката не засича грешки, да търся механичен проблем: дюза (дюзи) която не уплътнява на 100% и капе бензин в колектора (предизвиква "задавяне" на двигателя при опит за палене); повреден бензинов регулатор; бензинова помпа. Мисля да купя един уред за измерване на налягането в рейката (проверих, има по 50-тина лева и не си заслужава да правя преходници, маркучи и така нататаък самоделки, след като хората са го направили културно.). Да видим какво се случва. Дори да не е там проблема, една профилактика няма да е излишна.

Ако на някой нещо му идва на ум да пише. Аз продължавам да се мъча и ако има резултати ще пиша. (Дано не забравя).

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 397
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 20
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от DiscontroL » 06 юли 2020 16:03

Възможно е да е дюза, за моята Лада когато купих инжекторния колектор от един колега дойде с рейка и дюзи, които ги откарах в даскалото миналата година докато още учех и там на стенда като ги качихме се оказа, че има една пикаеща и една която не разпръсква добре струята.. След почистване в ултразвуковата ваничка със специален препарат се оправиха. Та не пречи да ги откараш дюзите за проверка в някой сервиз..
- Вижда се на клипчето(00:20-00:35 сек.) как трябва да работят дюзите (2-те нивови, който бяха изправни са снимани).

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5738
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 269
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от LADA-2107 » 07 юли 2020 08:16

Благодаря, един приятел ми обясни онзи ден къде в града има такъв стенд, освен това има от къде да сваля още един комплект дюзи. Просто не ми се искаше да разглобявам на случаен принцип.

Първо ще видя как стоят нещата с налягането. Ако там всичко е наред ще гледаме и дюзите.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 346
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 71
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от bgbul » 11 юли 2020 15:25

Може ли да пробваш нещо?
Когато е топла и знаеш, че няма да запали - врътни ключа и без да чакаш бенз. помпа да вдигне налягането врътни/чукни да запали.
Директно въртиш ключа да запали без междинна пауза. Тогава трябва да запали, ако някоя дюза "пикае".
По време на паузата (помпата вдига налягането) тази дюза евентуално може да "дави". Пробвай!

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5738
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 269
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от LADA-2107 » 13 юли 2020 00:49

Работата е там, че последните няколко пъти топла запали сравнително лесно.

Друго обаче е притеснителното. Купих уреда за измерване на налягането на бензина за който споменах по-горе. В комплекта има и няколко преходника. Измерих налягането в рейката. Запален, загасен двигател - все малко под 2 бара. Да кажем 1,8, а четох, че трябва да е 2,5 - 3 бара. Чудих се дали ще е регулатор или помпа, мислех да започна с регулатора, че е по-лесно достъпен. Обаче ми дойде на ум да сменя първо бензиновия филтър. И понеже го бях разкачил, свързах манометъра направо към тръбичката която идва от резервора. Идеята ми беше да премеря налягането което прави помпата. При загасен двигател и принудително поскане на помпата (с кабел от акумулатора) едва 1,5 бара. Та май се насочвам към помпата. Първо нея ще сменя, после ако не ми харесва налягането и регулатора ще замине в кофата.

За регулатора четох, че когато откача вакуума трябва налягането да се вдигне с 0,3 - 0,5 бара. Обаче при мен с откачен и закачен вакуум - разлика няма.

Премерих налягането в рейката на една Калина 1,4 16 клапана, на приятел - почти 4 атм.

Потребителски аватар
bgbul
Мнения: 346
Регистриран: 17 ноември 2014
Репутация: 71
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21214
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от bgbul » 13 юли 2020 22:51

Бензина има клапан за поддържане на налягането. Сменя се, защото често изпуска и не поддържа необходимото налягане.
https://t-auto.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0 ... 60560.html Примерно такова нещо.
Та започни от него. Виж го(клапана) дали се навлажнява от бензина и дали вакум-маркучлето е здраво и на място.
Едва тогава гледай помпата.
АКО ще отваряш помпата - вземи си предварително "О" пръстена (уплътнението) на бенз. помпа. Голямо е около 10 см диаметър.
То се слага на резервоара и уплътнява лягането на помпата към резервоара. От бензиновите пари се втвърдява и сега е момента да го смениш. Иначе може да мирисва на бензин в купето.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5738
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 269
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Нива 1,7i студена пали, топла когато тя реши.

Мнение от LADA-2107 » 21 юли 2020 11:19

Регулиращия клапан за налягането на бензина го бях оставил на заден план, тъй като измерих налагянето само на помпата (на входа на горивния филтър) и беше ниско.

Насочих се към помпата и какво направих.
- поръчахме нова помпа Бош;
- заех се да я сменям, но тъй като Нивата е пикап, а резервоара е в каросерията всичко е много ръждясало;
- изпокъсаха се шпилките които закрепват сондата/кошницата към резервоара;
- купих ползван резервоар без ръжда и със здрави шпилки за 30 лв;
- на оригиналната сонда тръбата за обратно гориво се скъса (извън резервоара, от ръждата, буквално се прекърши);
- исках да купя сонда втора ръка без ръжда;
- накрая купих цял резервоар със сонда/кошница Пекар за 40 лв;
- тъй като вече бях монтирал на колата първия резервоар който бях купил, реших от втория да извада помпата и да я пробвам (ако работи, защо да монтирам новата)
- това се оказа добро решение, поплавъка на нивомера беше паднал и се разхождаше из резервоара;
- от старата сонда демонтирах поплавъка и го прехвърлих на новата;
- монтирах сондата Пекар с помпата и поплавъка в резервоара;
- още с първото подаване на контакт помпата тръгна от раз (преди не беше така, старата помпа се чудеше дали да тръгне или не и трябваше няколко пъти да давам контакт и да връщам);
- двигателя запали от раз;
- налягането в рейката е 2,5 атм. на празен ход, когато дам газ се покачва до 3 атм. и пак спада до 2,5 атм.;
- когато извадя маркуча за вакуум от регулатора за налягането на бензин, налягането се покачва до малко над 3 атм.
- обясниха ми, че само налягането не е достатъчен показател и ми казаха да разкача маркуча за обратно гориво, след това да запаля двигателя и да засичам колко гориво ще изтече през маркуча за 1 минута.
- за 24 - 25 секунди напълни до горе бутилка 1,25 литра, което ми казаха, че било отлично.

Сега имам един резервоар на стойност 30 лв и една бензинова помпа нова на стойност 60 - 70 лв излишък. Така да се каже се набутах с пари заради прибързаните си решения.

Отговори

Върни се в “Нива 4х4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта