Ниска компресия - двигател

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 846
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

двигател - ниска компресия

Мнение от viksanlg » 16 мар 2022 07:36

Компенсаторите са запекли заради калпаво масло.Мой приятел с Нива имаше такъв проблеми се реши със смяна на компенсаторите и почистване, но ако са запекли някои на затворено полижение е възможно от притягането от това да има спукан клапан, до деформация на леглата и да се налага сваляне на главата в най лошия случай. двигатетите са здрави, не се вкарвай във филми само внимавай с какви масла караш.

Потребителски аватар
boko
Мнения: 26
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214

двигател - ниска компресия

Мнение от boko » 16 мар 2022 07:54

Пак казвам проверката с наливане на масло показва утечки между буталото и стената на цилиндъра. Малко вероятно е да уплътнява между седлото и клапана и да търся там проблема. Има едни специални пневмотестери с двоен манометър при които се подава отвън налягане и показва процента на утечките. Но не ми се купува ако някой има да каже. Проблем с паленето на студено беше че пали много лесно без газ и веднага но след това започва да гасне в рамките на минута-две, ако не се подава газ с педала. После когато е загряла през деня пали без никакъв проблем. Но този проблем изчезна след промиването на хидро-компенсаторите.

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk


[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202203 ... 200784.jpg[/IMG]

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 137
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 14
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

двигател - ниска компресия

Мнение от djenevas » 16 мар 2022 14:07

Незнам колега,но мнго противоречиви факти.Ако губи компресия от сегменти задължително ще гори масло и свещите нама да са в този вид на снимката.Когато няма компресия двигателя пали по трудно и като заработи и качи масло позакрепи работата.По твоите описания пали веднага и после заглъхва,което според мен не е от компресия.Разликата в налягането след сипване на масло не е голяма което пак подсказва,че може да има леко запекли сегменти,но проблема не е главно в тях.Ако свалиш главата ще видите и луфта на буталата. "Помпането" на газта е противопоказно за инжекционите.В по големите сервизи надуват с компресор и се разбира от къде изпуска.Миналата година услугата не беше скъпа,но сега незнам как е.Това е най безболезнения начин за диагностика на плътността.Закачахте ли я на диагностика?

Потребителски аватар
boko
Мнения: 26
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214

двигател - ниска компресия

Мнение от boko » 16 мар 2022 14:35

Имам си блутутско ЕЛМ327 - не показва грешки.

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5991
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 308
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

двигател - ниска компресия

Мнение от LADA-2107 » 16 мар 2022 15:16

Какво означава: "Когато няма компресия двигателя пали трудно?".

Има разлика между понижена компресия и да няма компресия. Някой като ми каже: "Няма компресия" разбирам 0 - 1 - 2 атм. Това е нямане. При колегата компресията е понижена, но не е толкова зле.

Отделно мога да дам пример за двигател с компресия 6 атм. който се кара на 3 месеца един път, ама като му закача акумулатора, подкачвам ръчно и пали от раз.

Според мен също проблема не е от компресията. Виж налягането на горивото е рейката с инжекторите какво е? С една Нива така имахме проблеми. Трудно пали, понякога не пали.... Диагностики, датчици.... Накрая проблема се оказа механичен. Бензиновата помпа не правеше достатъчно налагане.

Помпенето на педала е противопоказно не само за инжекционови двигатели, но и за карбураторни. По този начин двигателя се дави. Само на газ мисля, че не е толкова голям проблем.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 846
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Ниска компресия - двигател

Мнение от viksanlg » 25 мар 2022 19:40

Ако има проблем с компресионни и маслени сегменти да за запекли и да не уплътняват, то когато се махме щеката на маслото ще духа доста осезаемо и същевременно колата ще губи масло, защото компресията ще прави маслото на юъгла и ще го" издухва " от картера...Свещите ще са подчертано с дебел черен нагар и омаслени...

Отговори

Върни се в “Нива 4х4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Omgili [Bot] и 1 гост