Ниска компресия - двигател

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
Потребителски аватар
boko
Мнения: 38
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214-20

Ниска компресия - двигател

Мнение от boko » 01 мар 2023 11:26

Да ама не! След няма и 500км на бензин почна да работи неустойчиво - сеца, дърпа, глъхне. Пробвам да мина на газ - гърми в двуцевката. На бензин няма никаква мощност. Интересното е че почва да го прави при добре загрял двигател след 5-6 изминати километра. Преди интервенцията изобщо не правеше така. Пак мерих компресията по всички правила - в първи 9,5, останалите около 10. Не ми се вярва след няма и 500 км след "ремонта" да я свали от 11,5 до тези стойности. Жалко че не я замерих като си я взимах от ремонта. Интересното е че запазва разликата от 0,5 бара по ниско в първи цилиндър. Дайте предположения какво може да е. Явно този път главата вече ще се сваля. :?

Потребителски аватар
boko
Мнения: 38
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214-20

Ниска компресия - двигател

Мнение от boko » 18 мар 2023 15:14

Главата вече е свалена. Напълних горивните камери с вода и направих проба с компресор, оказа се че държи само смукателния клапан на първи цилиндър, всички останали изпускат. Главата вече е при колегата Стефчо за ремонт. Обаче след като той и направи пробата с вакуум и чувствителни манометри каза че не е само в нея проблема. Дайте идея как може да се прецени състоянието на цилиндри, бутала, сегменти при положение че блока си е на колата. Друго което не ми хареса е че болтовете на главата са с резба м12 и с глава прекалено малка за тая резба за ключ 12. При напъването за развиване на един му се замаза главата и влезнах в голям филм, но се справих сам със специална вложка екстрактор.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202303 ... 0695b3.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202303 ... 41967e.jpg[/IMG]

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 435
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 25
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Ниска компресия - двигател

Мнение от DiscontroL » 18 мар 2023 17:19

Блока може да се замери с вътромер и докато е на колата. Евентуално на око да се прецени колко са големи ключовете на първите сегменти.. Болтове за главата може да потърсиш от стария тип с 19мм глава.

Потребителски аватар
boko
Мнения: 38
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214-20

Ниска компресия - двигател

Мнение от boko » 26 мар 2023 13:34

Главата вече е ремонтирана - сменени водачи на изпускателните, нови семеринги, шлайфане и пасване на клапани.
IMG_20230325_115719.jpg
Сега остава по-трудното да се прецени състоянието на цилиндри, бутала, сегменти. Към момента блока си е на колата а и нямам възможност да го сваля. Приятел ми обеща че ще вземе от негов познат стругар нутромер. При производството на нов автомобил цилиндрите се правят по диаметър 82,000 мм като се сортират на 5 класа/с буквено означение/ по производствен допуск който винаги е в + на този размер.
blok.jpg
Обаче буквите са нанесени отвътре на картера! Как да разбера какъв е размера на моите цилиндри без да свалям картера?
karter.jpg
karter.jpg (80.14 KиБ) Видяна 992 пъти
Според книжката ако размера след експлоатация е с +0,15 мм и повече от този, блока е за ремонт, като има възможност за увеличение на диаметъра с първи или втори ремонтен размер които съответно са с 0,4 и 0,8 мм.по големи.
izmervane.jpg
Сега когато буталата са си вътре ще може да се направят замервания на нива 1, 2 и 3 а 4то ниво се пада малко по ниско от челото на буталото. Предполагам че няма да е фатално че тази точка е недостъпна за замерване, все пак другите 3 ще са ориентир.
Пак според книжката буталата се делят на 5 групи по размер през 0,01 мм при производството и означение с латинска буква на челото на буталото. Да обаче при мен означенията са от първи до трети Г С 1 а на четвърти Г В 1. Може ли да ми подскажете кой размер ще са?
butalo.jpg
IMG_20230325_115340_edit_504602697757377.jpg
Поради бъчвообразната форма на буталото, същото се мери на 55 мм под челото в направление перпендикулярно на буталния болт. Интересно че при мен износването е по голямо в другото направление напречно на автомобила - при натиск с 2 пръста буталото видимо се движи и се чува леко почукване, при раздвижване надлъжно по оста на автомобила движението и почукването са по слаби.

Потребителски аватар
DiscontroL
Мнения: 435
Регистриран: 01 юли 2013
Репутация: 25
Местоположение: Благоевград
Автомобил: ВАЗ 21061

Ниска компресия - двигател

Мнение от DiscontroL » 26 мар 2023 14:38

Почистваш горната част на цилиндъра, където сегментите не са се трили, замерваш там и вече знаеш какъв е бил размера на цилиндъра от завода. Всяко сериозно отклонение от този размер означава, че блока е за ремонт.

Потребителски аватар
boko
Мнения: 38
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214-20

Ниска компресия - двигател

Мнение от boko » 27 мар 2023 18:00

Евентуално някой да ми услужи с нутромер?

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 156
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 17
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Ниска компресия - двигател

Мнение от djenevas » 27 мар 2023 21:04

Колега,българското название на инструмента е вътромер/с чесовников инидикатор/.Обикновено майсторите по двигателите разполагат с микрометри и вътромери.Измерването с въпросния инструмент не е за всеки,защото си има "чалъм".Често неправилно замерване води до излишни и безмислени операции.И в предишен пост ти писах,че проблема едва ли ти е в износване на блока.Ти вече си свалил главата. Направи замерване на цилиндрите,но ако нямаш опит намери някой който е сигурен в тая дейност.Ако нямаш износване по-голямо от 0,10-0,12
Не се хвърляй на ремонт на блока.Направете грамотен ремонт на главата / проверка на луфта на водачите на клапаните,притриване на всички клапани,смяна на гумичките,проверка за омекнали пружини...и т.н./Ако е с хидравлични повдигачи /аз бих ги сменил/се преглеждат внимателно,също и ако е с механични.Слагане на правилния Р.В и оглед и оценка на ангренажа.Често се пропуска проверката за пропукана глава.Ако не се знае историята на колата теоретично се допуска,че може да е прегрявана и на даден етап да са сменени само сегменти.
Пропукана глава в областа на клапаните се проявява именно като загрее колата/не твърдя,че при теб е така/.Не ти познавам колата и за това по-вечето неща ти ги пиша принципно.Най показателно практически за износена бутална група и цилиндри е завишения нагар в горивната камера,челата на буталата и свещите.И преди ти писах,че при сваляне на главата най добре се вижда.Вече си го направил и правилната оценка ще ти подскаже как да действаш.Пиши как се развива казуса.С каквото може ще помагаме.Само на пари незнам дали ще насмогнеш,че тези от НАР се оляхя тотално.То според тях излиза,че караме Бентлита.За туй три пъти мери един път режи.

Потребителски аватар
boko
Мнения: 38
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214-20

Ниска компресия - двигател

Мнение от boko » 08 апр 2023 09:20

Случая се заплита...
Услужиха ми с вътромер и си направих измерването по правилата, излезнаха от 82,04 до 82,07 мм което е никакво износване при положение че и цилиндрите са вероятно 2 или 3 допуск при производство спрямо буталата клас С1 и В1. Купих и нов акумулатор и замерих компресията почти 12 бара на всички.
IMG_20230407_160239.jpg
Запалих я обаче пак зле - тресе, глъхни и гасне. Преди 2 дни при мен дойде и колегата Велиан от ТазТунинг с диагностика Сканматик Про2. Всичко и работи, грешки няма, само температурата на входящия въздух се отчита невярно, а също и той ми каза че разхода на въздух го отчита завишен. Пробваме обаче с разкачен дебитомер - пак същото. Тествахме искрата, с чуствителен манометър тествахме, помпата, рейката, регулатора и инжекторите - всичко в норма. Разкачахме и запушваме маркучите на серво спирачки, картерна вентилация, адсорбер бензинови пари - пак нищо. Не изглежда и да засмуква въздух от някъде. След 10 - 15 минути работа гледахме и свещите - на 1ви и 2ри доста черен нагар, другите са добре. Правих си после проба с мултицета на дебитомера - показания в нормата. Вече се съмнявам че компютъра бъзика нещата. Отделно си върнах акустичната тръба в охлюва но съм я залепил здраво. Възможно ли е някой да ми услужи с работещ дебитомер за проба?
Каталожен номер 21083-1130020-00 става от Самара 1 и 2 и семейството на десятката, Шеви Нива.
IMG_20230407_101952_edit_921023529690189.jpg
IMG_20230407_095151.jpg
IMG_20230404_144603_edit_794109786015805.jpg

Потребителски аватар
boko
Мнения: 38
Регистриран: 28 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21214-20

Ниска компресия - двигател

Мнение от boko » 09 апр 2023 07:26

Оправих си я сам. На 3ти и 4ти изпускателните нямаха никаква хлабина. Дотук със съветите на всички че съм имал спечени, омекнали или счупени сегменти. Че даже преди време и купувах Хадо разкоксовка, от която пробвах сега като беше разглобена върху буталата - никакъв ефект, едвам едвам размеква нагара след много търкане. Цялата автохимия е измама - за Бога братя не купувайте!
И така без видим хонинг, но с изправна глава има компресия 12 бара. Колко е максималната за този мотор, ако някой колега има нов автомобил би ли споделил? Сега си търся широки хлабиномери 0,15 и 0,20 мм.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/202304 ... 373888.jpg[/IMG]

Изпратено от моят CLT-L29 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 156
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 17
Местоположение: София
Автомобил: Лада Урбан

Ниска компресия - двигател

Мнение от djenevas » 19 апр 2023 18:29

И на газ ли се държи така?

Отговори

Върни се в “Нива 4х4”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост