Цялостно пребоядисване при реставрация

Поправки, възстановяне и изграждане на детайли и части.
Мартин Илиев
Мнения: 1
Регистриран: 11 юли 2017
Репутация: 0
Местоположение: Гоце Делчев
Автомобил: ВАЗ 21016

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Мартин Илиев » 11 юли 2017 14:36

Цялостното боядисване разрешава ли се при реставрация до заводско изпълнение. Ако не как да се справя с ръждата която е избила на някои места

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6829
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Денис И. » 11 юли 2017 14:40

Щом е реставрация, не само че се разрешава, а според мен е задължително цялостното пребоядисване, а не частично и на кръпки.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
газаджията
Мнения: 6
Регистриран: 17 декември 2018
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2121
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от газаджията » 18 дек 2018 04:27

Задължително цялостно. Та нали ще я правиш ''заводска'' :D Но си намери читав майстор, въпреки че при тези коли боите не са нещо кой знае какво, все пак може да се избере по-високо качество и по-добър майстор, да не се окажеш като мен със кръпки от гипс, дупки запълнени с чорапи, гащи и вестници отгоре върху тях мрежа за шпакловка ( заклевам се истината ). ;)

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Frysco » 19 май 2019 12:17

И защо е задължително цялостното?

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5426
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 242
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от LADA-2107 » 19 май 2019 14:25

За да има за какво да се заяде Фриско

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Frysco » 20 май 2019 13:14

Всяко нещо си има своето приложение. Приложение има локалното боядисване, частичното на цели детайли, пълното. Приложение има боядисването с база и лак, акрилна и алкидна боя. Приложение има и дори и запълването на отвори с гащи и вестници, колкото и странно да звучи.
И няма такова нещо като "задължително". Защо ще е задължително, когато имаш 90% запазена боя, която подлежи на полиране и възстановяване и същевременно локални дребни повреди, корозия или деформации?
Реставрация не означава план-схема на действие, примерно "1.Смяна на прагове, независимо от състоянието им 2. Кит, независимо трябва ли. 3. Цялостно пребоядисване, независимо от състоянието на старата." Реставрация, реновиране означава възстановяване на даден елемент от автомобила, а за това има много методи и начини и всеки си има приложение.

Имайте предвид когато питате хора занимаващи се професионално с авторепаратура, или иначе казано автобояджии, че те си имат обработени схеми на действие но според ТЕХНИТЕ нужди. Тоест, когато един такъв човек има камера, инструменти, умения и опит да пребоядисва коли, той никога няма да предпочете да ги полира. Естествено че за него е много по лесно и бързо да боядисва на детайл, отколкото да се заиграва да прелива петънца с големината на метална двулевка. Това отговаря на техните НУЖДИ, а вашите като собственик на автомобила може да не съвпадат. Може да поискате да запазите максимално оригиналната боя и да се ограничите до локални поправки. Дали има човек, който да извършва това като услуга - не знам. Има един момент с уцелването на цвета, това е отговорност от която много хора занимаващи се с боя предпочитат да избягват.

Вариант е сами да се заемете, ако имате ресурси във вид на време, желание и условия. Така че, няма задължителни рецепти и непоклатими правила - всичко е въпрос на съпостяване на нуждите и възможностите. Въпросът е от 2017, но знам че за много хора е актуален, въпреки че се съмнявам че има кой вече да се информира оттук за тези работи.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1459
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Дрон » 24 май 2019 15:14

Как ще уцелиш цвета на Лада, която е боядисана с алкиден говнолин?
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5426
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 242
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от LADA-2107 » 24 май 2019 21:11

Правиш ли, правиш цялата. Стъкла уплътнения, фарове, стопове, лайсни, всичко долу и....

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Frysco » 24 май 2019 21:40

Дрон написа:
24 май 2019 15:14
Как ще уцелиш цвета на Лада, която е боядисана с алкиден говнолин?
С тониране, но трябва да се внимава откъде, щото има вероятност да поръчаш алкидна, а да ти забъркат акрилна. По важно е всъщност "това ли е цвета" щото алкидна боя попреседяла на слънце доста си се променя. Може да се полира преди това и да се види какво ще излезе.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Цялостно пребоядисване при реставрация

Мнение от Frysco » 24 май 2019 21:42

LADA-2107 написа:
24 май 2019 21:11
Правиш ли, правиш цялата. Стъкла уплътнения, фарове, стопове, лайсни, всичко долу и....
Това са крайности, струва ми се. Имаш чудесен покрив, с прекрасна оригинална боя, тук таме дребни драскотинки... е ще го офърфолиш ли с нова боя? Според мен е излишен риск.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост