Центровка на диференциал?
-
- Мнения: 528
- Регистриран: 08 декември 2008
- Репутация: 25
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21043
Центровка на диференциал?
Обади се на Plamil
Преди време му пращах едни филмчета в които ясно и точно е обяснено
Дано да може да ти ги прати.
Следвайки техните инструкции, човека си направи своя диф.
Не е сложно но трябва да знаеш какво искаш и какво можеш
Преди време му пращах едни филмчета в които ясно и точно е обяснено
Дано да може да ти ги прати.
Следвайки техните инструкции, човека си направи своя диф.
Не е сложно но трябва да знаеш какво искаш и какво можеш
-
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 90
- Регистриран: 26 май 2012
- Репутация: 0
- Местоположение: Варна
- Автомобил: ВАЗ 21013
Центровка на диференциал?
Колеги да попитам за размера на семерингата на диференциала,тази която е откъм кардана,Мисля че е само една.
Центровка на диференциал?
35.8x68x10
-
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 90
- Регистриран: 26 май 2012
- Репутация: 0
- Местоположение: Варна
- Автомобил: ВАЗ 21013
Центровка на диференциал?
Благодаря много!!!
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5536
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 249
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Центровка на диференциал?
Да вметна само за хората които мислят да се захванат да правят диференциал (ако все още има такива). Разполагам със стойка за фиксиране на целия редуктора за удобна работа, стойка за закрепване на индикатори часовници и самите часовници. Трети диференциал правя и пак не е както трябва. Тоест не си мислете, че става само с четене по книжките и прилагане на прочетеното. Иска се да имаш ръка, опит и усет. Последно което решихме е с един приятел, който има опит с лагерите да опитаме да направим един диференциал по усет, без да ползваме измервателни средства и да видим какво ще стане.
- plamil
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1401
- Регистриран: 04 февруари 2009
- Репутация: 88
- Местоположение: с. Аспарухово, общ Дългопол
- Автомобил: ВАЗ 21043
- Контакти:
Центровка на диференциал?
За определяне на контактното петно, ползвах идеята от клиповете - спрей с боя.
Не знам дали беше някакъв късмет, но нещата се получиха от първия път.
Важното беше, да не се прилага пълното усилие наведнъж (при нова втулка).
Притягаш примерно с 3/4 от необходимото усилие - проверяваш петното.
Продължаваш да натягаш - проверяваш петното.
В един момент, петното става идеално, но хлопат планетите и сателитите.
Обираш им луфта, но петното се нарушава.
Сега вече натягаш с окончателното усилие гайката на пиньона и изведнъж контактното петно също става идеално, без хлопане в планетите и сателитите.
Не знам дали беше някакъв късмет, но нещата се получиха от първия път.
Важното беше, да не се прилага пълното усилие наведнъж (при нова втулка).
Притягаш примерно с 3/4 от необходимото усилие - проверяваш петното.
Продължаваш да натягаш - проверяваш петното.
В един момент, петното става идеално, но хлопат планетите и сателитите.
Обираш им луфта, но петното се нарушава.
Сега вече натягаш с окончателното усилие гайката на пиньона и изведнъж контактното петно също става идеално, без хлопане в планетите и сателитите.
- Марто
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 909
- Регистриран: 31 март 2008
- Репутация: 38
- Местоположение: София
- Контакти:
Центровка на диференциал?
... при дифернциала настина има доста голяма доза усет. Метода с боята е добър, макар че реално той просто предава визуално това, което се чува. С опит нещата се чуват и усещат. Уредите естествено помагат за това да се придобие опита. Сашо това, че не става с уреди не трябва да е така. Следиш си уредите постянно, а не само на 1 стъпка, дори и да се връщаш назад по няколко пъти. Когато се сменя пиньон трябва да се съобрази шайбата за луфта по маркировката между стария и новия пиньон или да се измери с уреди. Това е едно от нещата, което може да те бърка, защото разпорната втулка не играе там. Самата разпорна втулка е по-добре да се замени с корава направена по дифернциала. Има го по руския нет, няма да се впускам в подробности.
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 5536
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 249
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Центровка на диференциал?
Много неща ме бъркат мен. Първия диференциал го направих като ползвах нови лагери, но стари корона и поньон. Има виене при подаване на газ и при отнемане. В междинно положение няма виене. Според Радо това е от зацепването, не от лагерите. Логично, все пак са нови и регулирани както пише в книгите.
Втория диференциал също бе ползван, купен от скраб. Опитах само да го регулирам, без нищо да сменям, но стана по-лошо, по-шумен. Явно частите там се бяха напаснали някак и като го разбутах се задълбочи проблема. При него шума е постоянен, без значение подаваш или отнемаш газ, дали си на скорост или не. Мисля, че тук проблема е в лагерите, не във зацепването.
Втория диференциал също бе ползван, купен от скраб. Опитах само да го регулирам, без нищо да сменям, но стана по-лошо, по-шумен. Явно частите там се бяха напаснали някак и като го разбутах се задълбочи проблема. При него шума е постоянен, без значение подаваш или отнемаш газ, дали си на скорост или не. Мисля, че тук проблема е в лагерите, не във зацепването.
- bgbul
- Мнения: 286
- Регистриран: 17 ноември 2014
- Репутация: 59
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 21213
- Контакти:
Центровка на диференциал?
И аз да добаявя моите 5 стотинки в темата:
1. В завода се комплектоват корона и пиньон, и те пристигат комплект.
Те са едно цяло (двете части). Пиньона си пристига с шайба за хлабината, която е заводски изчислена и приготвена. Тя е закрепена към него и всеки пиньон е с различна по дебелина шайба.
Дори в завода комплектовката става с проба/грешка и когато най-малко шуми се оставя този комплект.
2. Никога не се сменя САМО корона или САМО пиньон. Ако се прави това .... не се очаква тих диференциал.
3. Хлабината между корона и пиньона трябва да е 0.12 - 0.15. Измерва се с пластина и често е трудно.
Хората се заблуждават колко е хлабината и оставят по-голяма или по-малка. Това е майсторлъка - точната хлабина.
При меренето с пластина - пластината 0.15 трябва да се среже от зъбите, а не само да се огъне. Ако само се огъне - хлабината е голяма, защото поема двойна пластина.
Ако хлабината е малка - освен, че може да затегне или да блокира - такава малка хлабина заостря зъбите и те започват да вият.
Регулирането на петното не ви осигурява тих диф., а само дълъг живот на дифа.
Регулиране на петното и вярна хлабина дава тихият диференциал.
Ако диференциалът ВИЕ- може да добавите най-фините възможни прашинки от престъргване на гума/каучук. Тогава ще утихне, но това няма да реши проблема, а само ще отдалечите ремонта.
Ако при ремонт видите, че зъбите са заострени - те вече не стават за хубав диференциал. За хвърляне са (корона и пиньон)
Маслото което ползвате ....но това е друга тема.
Успех!
1. В завода се комплектоват корона и пиньон, и те пристигат комплект.
Те са едно цяло (двете части). Пиньона си пристига с шайба за хлабината, която е заводски изчислена и приготвена. Тя е закрепена към него и всеки пиньон е с различна по дебелина шайба.
Дори в завода комплектовката става с проба/грешка и когато най-малко шуми се оставя този комплект.
2. Никога не се сменя САМО корона или САМО пиньон. Ако се прави това .... не се очаква тих диференциал.
3. Хлабината между корона и пиньона трябва да е 0.12 - 0.15. Измерва се с пластина и често е трудно.
Хората се заблуждават колко е хлабината и оставят по-голяма или по-малка. Това е майсторлъка - точната хлабина.
При меренето с пластина - пластината 0.15 трябва да се среже от зъбите, а не само да се огъне. Ако само се огъне - хлабината е голяма, защото поема двойна пластина.
Ако хлабината е малка - освен, че може да затегне или да блокира - такава малка хлабина заостря зъбите и те започват да вият.
Регулирането на петното не ви осигурява тих диф., а само дълъг живот на дифа.
Регулиране на петното и вярна хлабина дава тихият диференциал.
Ако диференциалът ВИЕ- може да добавите най-фините възможни прашинки от престъргване на гума/каучук. Тогава ще утихне, но това няма да реши проблема, а само ще отдалечите ремонта.
Ако при ремонт видите, че зъбите са заострени - те вече не стават за хубав диференциал. За хвърляне са (корона и пиньон)
Маслото което ползвате ....но това е друга тема.
Успех!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта