Lada Vesta SW Cross - Rosen

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Rosen
Мнения: 57
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 18

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от Rosen » 23 ное 2018 16:59

Нека и аз започна с представянето на моя автомобил.
Още миналата година се качих във Веста на есенното автоизложение в София октомври месец.
Направи ми впечатление колко просторен е автомобилът и колко много място има отзад.
За мен това е от изключително значение, понеже съм висок над 1,9 метра, и по принцип зад мен е трудно да седне друг възрастен.

На 09 март отидох до офиса на НАР в Дружба, София.
Там почнах да разпитвам дилърката им за новите Вести, конкретно Крос модела, както и дали ще имат по-мощен двигател и евентуално оранжев цвят. Питането ми за цвят беше породено от това, че за седановата не са внесли в България нито една зелена, а точно с този цвят е по всички снимки и рекламни брошури.
Крос също е навсякъде с оранжевия цвят. Оказа се,че според ЕС имало хора с фоточувствителна епилепсия и нямало да внасят кола с толкова ярък цвят. Били казали на всичките си клиенти да си изберат друг цвят. Разпитах за цени, за размер на гумите и т.н.
Няма да внасят 1.8 двигателя, понеже не са го сертифицирали за ЕС...
Казаха ми, че първите доставки ще се направят в началото на април месец около Великден и щяло да има две свободни бройки, едната с някаква боя с перлен ефект, а другата синя (ако не ме лъже паметта). Заявих, че ще следя страницата им във Фейсбук и ще видя като направят доставката.

На 02 април се събуждам от нощна смяна и гледам, че във Фейсбук са пуснали снимки на колите от първия автовоз с новите модели. Имало две свободни, едната оранжева и другата в боя с перлен ефект. Втората беше автоматик, а и първата имаше абсолютно всички възможни екстри.
Веднага пиша със запитване какво да направя за да ми запазят оранжевата?
Плащам капаро по проформа фактува и така.
- Добре, колко да е това капаро?
- Колкото преценя.
- 4000 лева стигат ли?
- Да стигат.
Дадоха ми сметка и ми пратиха проформа фактува. Направих плащането. Разбрахме се да взема колата след Великденските празници.
Осъществих и плащането на останалите 23 хиляди лева от цената на автомобила на 10 април.
Исках да направя застраховка Автокаско, но Булстрад отказваха, защото колата била над 25 хиляди лева и трябвало да и сложа допълнителен имобилайзер. Хората от НАР казаха, че са работили преди с Булстрад и не са имали тподобни изисквания към тях.
На 16 април направих застраховка Гражданска отговорност.
На 17 април взех транзитни номера от КАТ Враца. На 18 април купих пожарогасител и аптечка, понеже бях чувал за липсата им при почти всички нови автомобили. Купих и седмична винетка.
На 19 април отивам да ми издадат колата. Всичко точно, плащам екотакса. Излизам да видя колата. Влизам вътре в нея и ООО, "Чудо". Няма стелки. Всички пристигали без такива, като можело да си поръчам и докато дойдат да карам с каквито намеря и сложа...
Пак добре, че имаше найлони по мокета за да не го съсипя още от ден първи.
Колата има и защитно бяло фолио на капака, на тавана и по цялата си дължина от фаровете до стоповете, широко от прозореца до дръжките на вратите. Махнах всичкото фолио без това на предния капак. Няма как, ще карам от София до Враца, минавайки по отсечката през Ботевград и Мездра и не искам да стане някой фал, още повече, че колата няма каско. Застрахователите "не искали" да направят ако не била регистрирана.
Паля колата, отивам до най-близката бензиностанция и зареждам до горе точно 55 литра бензин, колкото е и вместимостта на резервоара по фабрични данни.
Карам почти през цяла София и съм страшна атракция по кръстовищата. Хората с другите коли намаляват да я видят, карат ме да им обяснявам за колата докато чакаме по светофарите и т.н.
Звънят ми от НАР, забравили да ми дадат някакви документи и т.н. на колата. Връщам се в Дружба, и отпрашвам към Враца. По магистралата карам със скорост не повече от 110км/ч и не надвишавам 3000 оборота. Така съм чел из интернет.
Регистрирам колата в КАТ Враца, и ония се заяждат за някаква митническа декларация. Звъня в НАР и се оказва, че КАТ Враца за пореден път не знаят какво искат. Всички документи, които им трябват съм им ги дал.
Оправиха се там някак си. Сложихме регистрационни номера на колата и право при застрахователите за Каско. Оказа, се че можело да направя Автокаско без постоянни регистрационни номера, но не покривали кражба... Егатиии можех още в София да сваля фолиото и да съм със застраховка.
Как и да е. На следващия ден купувам годишна винетка и се прибирам вкъщи. 2 дена по-късно, НАР ми изпратиха оригинални гумени стелки по Еконт. Страхотни са. С велкро лепенки за да не се мърдат напред назад. Имам късмет, защото имали поръчани повече бройки. Иначе трябвало да чакам.
На 30 април платих данък МПС в общината, като за първата година нямало отстъпка от 5%, но пък сумата не била цялата.
Май месец колата ми изгасна сама на 2-3 пъти при движение с малка скорост. При влизане в завой в градски условия или при изкачване на баир.
На 18 юни и правят диагностика в НАР, но нищо не излизало. Същия ден се прибирам вкъщи и по пътя колата ми изгасва пак. Пак в завой с ниска скорост. Като освободя от предавка за да включа на по-ниска при излизане. Изгасва и почва да пищи зумер.
Как да е. Няколко дни по-късно с помощта на системата за контрол на налягането в гумите успях да засеча. че едната задна гума е спукана. Залепиха я и всичко точно.
На 28 юни в НАР София ми правят ТО-0 и ми снемяват маслото. Купувам си и текстилни стелки за колата и чадър в оранжев цвят. Стелките са поръчани месец по-рано през онлайн магазина на НАР. Като цяло ако се поръча нещо се чака поне месец, защото пристига от Русия. Вместо да ми попълнят в сервизната книжка полето за ТО-0, ми попълват полето за ТО-1. Кофтито е за тях е, че пращат един отрязък от самата книжка на руснаците. Но това не е мой проблем.
Колата пак продължава да гасне периодично при ниска скорост...
На 23 август ми настройват дроселова клапа и ми почистват свещите в НАР. На диагностиката нищо не излизало.
Споделям, че разходът на гориво ми се струва висок. Качваме се с механик в колата и я карам. Трябвало да я карам с повече обороти. Наистина предавките са много дълги, но да карам градско само на 2-ра за мен е странно.
Колата изгасна само 1-2 пъти след настройката на дросела, но и двата пъти без звукова сигнализация. От тогава до днес не е изгасвала сама.
Пиша им във Фейсбук за метални джанти на които да сложа зимни гуми, когато настъпи момента. Трябвало да има и датчици за налягането. Един датчик е 75 лева, една метална джанта 16-ка е 120 лева. Обучението на датчиците е безплатно ако се купи всичко от НАР.
Хубаво, поръчвам датчиците, този път по Фейсбук. След време ми звънят, че са ми дошли датчиците и джантите. Ама аз не съм поръчвал джанти. Никъде на никой. Проверих само и единствено за цена.
Един познат ми каза да си проверя резерваната гума каква е и чудо. Тя е 15-ка. Значи мога да си сложа 15-ки без проблем. Няма смисъл от 16, просто защото колата и без това е със слабичък двигател за това купе и гуми. А фабрично ми дойде със 17-ки лети джанти и летни гуми Пирели с размер 205/50/17.
Края на октомври си купувам 4 метални джанти 15-ки за 140 лева. Оставям ги във Враца да ми ги пясъкоструят за 52 лева и след 3 дни ги давам на познат да ми ги боядиса прахово за 100 лева. Купувам 4 зимни гуми за 420 лева. Размер 195/65/15.
Тъкмо се прибирам от Враца и колата става на 10000 километра. Датата е 29 октомври. Малко над 6 месеца след като съм закупил автомобила.

В чужбина съм. Майка ми е взела джантите от боядисване и ги закарва в гумаджийницата да ми сложат вентилите с датчици и зимните гуми. Оказва се, че няма монтажни гайки за слагане на датчиците с вентилите към джантите. Пиша на НАР. Ами те се поръчвали отделно, били скъпи, взимали ги от друга фирма и т.н.
Хубаво, ама да ми бяха казали. Не ми е за парите, а за времето в което няма да са монтирани всички неща... Поръчах им гайки. Наистина са скъпи. 55 лева за 4 комплекта, в които има игла за вентил някакви уплътнения и гайка. Имам ги снимани, ако някой не ми вярва.
Слагат ми вентилите и гумите на металните джанти. Взимам ги от гумаджията с идеята да закарам зимните гуми в София и там да ми ги монтират и да обучат датчизите.
Записвам си час за 23 ноември в 12:00 на обяд. Обаче прогнозата за времето е за сняг и буквално преди да завалят първите снежинки монтирам металните джанти със зимните гуми.
Карам няколко километра, за да видя какво ще стане като не са обучени датчиците. Нищо за първите няколко километра, после започна да ми премигва лампата за ниско налягане, после остана да свети постоянно. Всичко си работи. ABS и ESP нямат проблеми. Нарочно ги тествам с рязко спиране и рязко подаване на газ на хлъзгава и мокра настилка.
Обаждат ми се от НАР, да съм си избрал друг ден, защото момчто, което обучава датчиците няма да е налиния за 23 ноември. Хубаво, разбираме се за 22 сутринта.
Отивам с колата в 09:15 часа, и ми заявяват, че майсторът ще дойде чак към 10:30 и аз пък съм имал час за 12:00 и не може да ми кажат кога ще стане готово всичко.
Оказва се, че има само 4 позиции за датчици и за да ми обучат 4-те на зимните гуми, трябва да изтрият 4-те на летните. Егати работата!
Около 10:30 все пак вкарват колата и до 11:30 всичко по колата е направено.
Отивам да плащам и ми казват цена от 120 лева!
Хубаво, ще платя, ама напролет пак 120 лева ли?
Ще проверим. Оказва, се че цената от 120 лева е ако в НАР ми правя т всички видове монтажи и т.н., а с оглед на това, че ми правят само обучението цената е само 50 лева и ми връщат 70 лева. Били се объркали.
Явно в тази фирма не си говорят. Тръгнаха да ми слагат запис в сервизната книжка за обучението на датчиците. И се чудят, защо ми е направено ТО-1, а прескочено ТО-0. Обясних им, че при ТО-0 колежката им се е объркала и т.н.

Нека вносителите разберат, че дори и по-евтин от другите автомобили с подобно ниво на оборудване, то все пак парите са си пари. Не може да имат подобно отношение към клиентите си. Все пак клиентът винаги е прав.
Руснаците едва ли ще са очаровани, ако разберат какво отношение има тук.

Това е историята до този момент. Всички разходи и значими събития по колата, включително зареждания с гориво съм написал в профила си на адрес:
https://www.spritmonitor.de/en/detail/922865.html
Последна промяна от Rosen на 23 ное 2018 17:40, променено общо 1 път.

Rosen
Мнения: 57
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 18

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от Rosen » 23 ное 2018 17:39

Иначе колата е удобна и комфортна. Има всички възможни подгреви, като се започне от предно/задно стъкло, огледала и се стигне до предни и задни седалки. Има мултимедия, която пуска абсолютно всички формати и файлове. Има навигация в която картата е подробна, но не може да се зададе Дружба 2 и улица Амстердам за да те закара до вносителите. Обновления не съм правил, защото никъде не намерих как се правят.
Автоматични фарове, автоматични чистачки, дневни светлини... Интериорното осветление е LED, с изключение на лампата в багажника, но явно той не се води час от интериора.
Нека спомена и за динамиката. 1.6, 106 к.с. е всичко друго, но не и мощен двигател. За седановите може и да е добре, но Крос е с по-високо купе, по-тежък, а и с по-големи джанти (17-ки вместо 16-ки). Предполагам, че и заради това разходът ми на гориво е толкова висок. Просто това малко двигателче за да може да си "носи" купето трябва да се кара на изключително високи обороти.
Самите предавки също са много дълги. На втора не помня до колко се натискаше, но трета е до 100-110км/ч, четвърта е до 140 км/ч. Излиза, че за да се направи изпреварване на магистрала, трябва да се кара на 4-та. Пета е просто за продължително шофиране със скорост по-голяма от 140 км/ч, или за продължително каране с по-ниска скорост, но без възможност за изпреварване. За изпреварване се минава на 4-та и се настъпва здраво.
В интерес на истината нямаше как да направя пробно шофиране на колата преди да я взема, защото беше една от първите. Не, че вече като има повече, изобщо някой дава такава възможност. Отделно, че трябва да са минали разбработка и т.н. чудеса.
Сигурно е можело да покарам някой седан, но той нямаше да има нищо общо с Крос като усещане за мощност и динамика.
Удоволствие е да се шофира. Ама предимно в градска среда...

xm_net
Мнения: 163
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 58
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от xm_net » 25 ное 2018 00:38

Да кажем, че във филма с датчиците си се вкарал сам, защото нищо не пречи да си караш единия комплект гуми с джанти с необучени датчици. Това по никакъв начин не се отразява на функционалността на другите системи на автомобила, освен че лампата за ниско налягане в гумите ще ти свети постоянно, което не е болка за умиране. Неразбирателствата с хората от НАР няма да ги коментирам, това е за друга тема. Като бивш собственик и на версия седан напълно се съгласявам с теб относно мнението ти за липсата на динамика и достатъчно мощност на мотора за купето на SW и SW Cross, но за скоростите и предавките, които споменаваш нещо не ми се връзват нещата. Карам всяка седмица почти без изключение по маршрута Ловеч-София и обратно и мога да твърдя с абсолютна сигурност, че колата на равно поддържа спокойно скорост от 110-120 км./ч. при 3000-3100 оборота на двигателя. Аз съм спокоен шофьор и скорости над 130-140 км./ч. използвам само в случаи, когато някой ме "натисне" отзад при изпреварване или друга подобна ситуация. Да, да ускориш рязко на пета предавка няма как да се случи, само че за мен е неоправдано да се кара на четвърта със 140 км. ако просто си следваш лентата и не се налага да изпревариш рязко! В момента на компютър средният ми разход е 7.2 л. за 10000 км. пробег, като през седмицата правя около и малко над 100 км. в София (наистина избягвам най-натоварения трафик) и минимум 300 км. извънградско. Вярно е, че колата не може да се похвали с особена динамика с този мотор, но то и коя марка с подобен по мощност двигател може да даде кой знае колко повече без наличие на турбина? Все пак имаш на разположение 5 предавки и съединител (тук имам предвид ръчната скоростна кутия) - малко свикване и малко по-честа работа с лоста на скоростите докарват нещата до приемливо ниво ;)! Повярвай ми, малко по-добрата динамика на седана се губи тотално като предимство спрямо другите достойнства на Cross-a! Само като видиш облицовката на багажния отсек и капака на багажника т. е. липсващата такава при седана и го сравниш с изпълнението при комбито и ще ти се отще да търсиш други прилики и разлики!

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6848
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от Денис И. » 25 ное 2018 13:35

Благодаря за детайлното ревю, колега!
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

MilenG
Мнения: 3
Регистриран: 06 ноември 2018
Репутация: 1
Местоположение: София

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от MilenG » 26 ное 2018 14:24

Здравейте,
От скоро съм член на Лада форума, тъй като съм хвърлил око на новата Лада Веста Крос и следя с интерес всички теми свързани с нея.
Интересно ми е в този случай дали, ако случайно (пу пу) докато си със зимните гуми и другите джанти, нещо се случи да кажем с електроусилвателя на волана, ще ти го признаят гаранционно? Или ще излязат с номера - карал си с неодобрен размер джанти. Май четох някъде, че на един колега не му признали изгоряло моторче на чистачките, понеже си бил сложил "не фабрични" по-големи чистачки и това го било претоварило. Но не съм сигурен дали беше за Лада или друга нова кола.

xm_net
Мнения: 163
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 58
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от xm_net » 26 ное 2018 16:10

Добър въпрос колега, може да се помисли по него...!
2018-11-26_160603.jpg

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6848
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от Денис И. » 26 ное 2018 16:17

Винаги можеш да върнеш фабричните джанти и размер гуми, ако стане проблем и преди да я закараш до сервиза.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Rosen
Мнения: 57
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 18

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от Rosen » 26 ное 2018 17:51

А защо да ми е проблем на мен?
Те ако не бяха "правилния" размер, можеха да ми откажат обучението на датчиците и да не ми взимат парите, нали?
Отделно това дето са го сложили фабрично като размер е супер нестандартно и гумите идват на егати цифрата.
Един колега пак с Крос преди над 2 месеца му обучиха джанти 16-ки с размер на гумите 205/55/16.
Сигурно и той трябва да се притеснява...

xm_net
Мнения: 163
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 58
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от xm_net » 26 ное 2018 20:48

Обучаването на датчиците е услуга, като всяка друга, за която се плаща и даже и с гуми за мотокар да се появиш те пак ще ти ги обучат. Карането с джанти и гуми, които не са препоръчани от производителя си е лична отговорност на собственика.

Rosen
Мнения: 57
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 18

Lada Vesta SW Cross - Rosen

Мнение от Rosen » 26 ное 2018 21:56

Както Денис И. по-горе написа, ако има проблем и сложа обратно фабричните джанти, как ще докажат, че съм карал с различни?
Нека спомена, че сложих зимните гуми преди да са ми обучили датчиците и единственото нещо, което не работеше правилно, беше моментният разход на бордкомпютъра.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта