Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Ремонти и обслужване
Нива • 4х4 • Шеви-Нива
AStratev
Мнения: 3
Регистриран: 24 април 2018
Репутация: 0
Местоположение: София

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от AStratev » 10 яну 2019 19:06

За лизинг говорим, да.. 25-27 хиляди лева на куп не мога да извадя..
Много го обмислях, много се бях навил.. има много приятни глезотии като Isofix за детската седалка..
Един голям плюс е, че не се е променила много (да не кажа почти изобщо) в последните десетилетия.. и макар да си личи, че е по-нов модел не вярвам да тръгне да я краде някой.. и все пак това ме притеснява.

Замислям се за нещо на старо, да си начеша красрата.. но се притеснявам, че е ще малтретирана кола, гнила и навярно ежемесечно ще е по ремонти.. а аз техническа грамотност нямам.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk


Потребителски аватар
amitko
Мнения: 361
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от amitko » 10 яну 2019 20:34

Мисля, че повечто нови коли нямат заключване на резервоара, вероятно имат някаква цедка някъде в тръбата.
Шкодата ми също няма. За Нива вероятно даже е по-добре да стои навън...да се проветрява...моята стои само в гараж (сух) но също ръждяса тук-таме.
Според мен за 15-16 000 си струва, за 25-26 000 вече са и малко много.
Ако няма да се ползва за оффроад, около горната сума има и други варианти. Ако ще е за оффроад вероятно е по добре да се вземе нещо старо за 10-15 и после да се дадат още 10 за да се направи добре.

Ако е за цена около 15-17 - просто няма алтернатива. Практически няма много коли на тази цена, или те са много малки и доста нежни. Лошото е че вече я продават за 19. Преди 10 години моята я взех за 15. Не ми е много ясно какво толкова ново има в нея, което да я е поскъпнало с 4 000. (Цената на $ е долу горе същата). ABS-а не би трябвало да е толкова скъп. Двата нови кардана са общо 500 лв. ако се купуват като части. За едната задна седалка с isofix ? Стртанияните огледала? Да не говорим, че корите на вратите и кората на багажника са по-калпави.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 105
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 23
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от Стаменов » 11 яну 2019 19:03

Така е. Пълно каско и това е. На фабрично нов автомобил не знам някой да икономисва точно от това. Така като гледам поне по София отдавна мина времето, когато им трепереха на новите коли - пълно каско и всеки си гледа живота. Дори и аларми вече не виждам да слагат. Пък за Нивата точно има и всичко като части.
За резервоара - във почти всеки магазин за Лада ще намериш капачка с ключ, която да стане. Ако не на един производител, то на друг.
Ако си я платиш в кеш няма проблем,но самия имобилайзер е много капризен и доколкото схванах дори и в НАР му се плашат.
Те във НАР понеже са големите авторитети - да вземат да си назначат един свестен електрикаджия, то пуста икономия от всичко.
Те този тип имобилайзери ако ги плашат... Всички Лади излизат със тях от поне 20 год. насам, как пък ги не научиха.

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 49
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Лада 4х4

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 11 яну 2019 21:16

Колеги ще споделя каквото съм проучил до момента.Да започнем от разликите със старата Нива.За Урбана - нови брони + решетка.Дневни светлини, цели лагери на предни главини,нов захват на преден диференциал отделно от двигателя.Шрусови кардани,усилени лагери на раздатката,монтирана предпазна ролка за тръбата на катализатора/най ниската точка по средата на купето/ усилени задни лагери.Полимерно покритие на долната част на каросерията + антикор /без тунела/.Нов захват и разположение на задни амортесьори.Заводско обезшумяване,нов салон с доста екстри/това го коментирахме/+преден плафон за осветление на купето. АБС+ВАС система,ново разположение на охладителя на климатика.Хидравлика на волана/тя е по-отдавна/.
Всички тия неща все пак струват някакви пари.Като не забравяме ,че тя остана единствения компактен автомобил с постоянно зацепено двойно предаване и с класическа механика без електроники и вакуми - то е близо до ума,че цените ще растат .
Като минуси бих посочил някои крайно дразнещи неща:
1- Пусти кран на парното с прословутите си течове и неудачното му разположение в купето.
2- Матриците в завода са сигурно още от пуска.Крайно несиметрично купе,визирайки кривотата и размерноста на панели ,калници и врати.
Вчера със сина ми монтирахме скъпи степенки.Измъчихме се.Разминаване от лява и дясна страна на отворите за криковете 17 мм.
3- Липсата на елементарна корозионна защита на детайлите на ходова част и спомагателни механизми.
Въпреки,че откакто хвърлиха солта по пътищата не съм я изкарвал,като легнах отдолу не повярвах.Наченки на ръжда по предни пружини,всички скоби на маншони и откритата част на шрусовете вече кафяви.Най се стъписах от състоянието на пружината държаща въжето на ръчната.
Такава корозия,че тя вече си е за смяна.Нищо фатално реално погледнато,но ми се струва като известна обида към клиента от страна на производителя.Не вярвам ,че ако бяха сложили подтцинковани тези детайлчета щяха да се ощетят кой знае колко.Но за това пак казвам ,че който разбира и му се пипа ще и се радва -иначе ще е разочарован и то от елементарни дреболии.
Относно заключващи се капачки на резервоара - колегите от офроуд форума се оплакват ,че слагайки такива при наклон течали.
Някой беше споделил,че оригинални от голф ставали и държали.Предстои да проверим.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6845
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 116
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от Денис И. » 12 яну 2019 11:12

Не се разочаровай. Джипове, които струват 200000 лв (да, двеста хиляди) ходовата им част ръждясва след 1000 км.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

grendo77
Мнения: 9
Регистриран: 01 март 2015
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21213

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от grendo77 » 13 яну 2019 19:44

djenevas написа:
11 яну 2019 21:16

1- Пусти кран на парното с прословутите си течове и неудачното му разположение в купето.
2- Матриците в завода са сигурно още от пуска.Крайно несиметрично купе,визирайки кривотата и размерноста на панели ,калници и врати.
Вчера със сина ми монтирахме скъпи степенки.Измъчихме се.Разминаване от лява и дясна страна на отворите за криковете 17 мм.
3- Липсата на елементарна корозионна защита на детайлите на ходова част и спомагателни механизми.
Въпреки,че откакто хвърлиха солта по пътищата не съм я изкарвал,като легнах отдолу не повярвах.Наченки на ръжда по предни пружини,всички скоби на маншони и откритата част на шрусовете вече кафяви.Най се стъписах от състоянието на пружината държаща въжето на ръчната.
Такава корозия,че тя вече си е за смяна.Нищо фатално реално погледнато,но ми се струва като известна обида към клиента от страна на производителя.Не вярвам ,че ако бяха сложили подтцинковани тези детайлчета щяха да се ощетят кой знае колко.Но за това пак казвам ,че който разбира и му се пипа ще и се радва -иначе ще е разочарован и то от елементарни дреболии.
Колега все пак това е Нива! Проектирана някъде през 70-те!
Крана на парното кара около 3-4 години, ако се кара с добър антифриз, с добри смазващи качества!
Корозионната защита на Нива 2018, трябва да е същата, като на рено Дъстър. Обработката се прави на едно и също място! А това с пружините и скобите въобще не трябва да те притеснява!
При твоят модел са отстранени, някои от основните проблеми на старите Ниви!
Но все пак, колкото и да се подобрява конструкция от 70-те, не може да се сравнява с кола от 2018! Колата не е за всеки, изисква се добри познания от водача за да може да си покаже истинските си качества!

Потребителски аватар
djenevas
Мнения: 49
Регистриран: 12 ноември 2012
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Лада 4х4

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от djenevas » 13 яну 2019 22:26

Колега grendo77, съгласен с теб до някъде.Историята на Нивата е до болка позната на всеки,но да не забравяме,че се произвежда и в момента и това ще продължи вероятно до 2022 г,когато ще направи своеобразен рекорд от 45 г. непрекъснато производство.Да си спомним също,че 2013
новия шеф на Автоваз им постави условие да модернизират и подобрят модела в най- кратки срокове,иначе ще бъде свален от производство.
Онова което собствениците на Ниви им предлагаха поне от 10 г.- пращайки им писма и нагледни материали , го направиха за 7 месеца като преди това излизаха с оправданието,че колата ще поскъпне и ще стане по-трудно продаваема. Собствениците обаче си доработваха Нивите в гаражни условия и всички тези "подобрения" ,които сега коментираме си ги имаха в не заводски вид.Та един вид инженерите от Автоваз взеха почти на готово нещата от фолклорния тунинг и го внедриха в производство.Не доумявам защо пропуснаха този важен момент с прословутия кран.Доработката не е никак сложна. Извежда се крана в двигателния отсек и се удължава малко жилото.Става много по- ремонтнопригоден и няма опасност да попариш краката на пътника наводнявайки и купето. Нагледни материали колкото искаш пък и с малко технически познания и умения може да се направи самостоятелно.Остава сигурно въпроса какво ще правят с произведените хиляди кранчета ,които са си консуматив и се радват на широка продажба.Вече на нито един друг модел не се монтират , а пък и никой разумен собственик ,ако реши да прави това подобрение няма да сложи точно този кран.Мине ли гаранцията това и централното заключване ще са нещата които първо ще препипам.

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 361
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от amitko » 14 яну 2019 19:07

Кранчето за парното наистина е консуматив за две зими. Има едни керамични (ако не се лъжа). Последното, което сложих преди 5-6 години е такова и все още е ОК.

xm_net
Мнения: 157
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 56
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от xm_net » 14 яну 2019 22:04

Стаменов написа:
11 яну 2019 19:03
Те във НАР понеже са големите авторитети - да вземат да си назначат един свестен електрикаджия, то пуста икономия от всичко.
Те този тип имобилайзери ако ги плашат... Всички Лади излизат със тях от поне 20 год. насам, как пък ги не научиха.
Тука е прав колегата, с имобилайзери и жичкаджийска работа май не им се ще да се занимават! Още като взех първата си Веста попитах как стоят нещата с обучаване на нов ключ, като предложих аз да си го осигуря, а от тях да е само услугата по програмирането. Ами не, не ставало, че то застрахователят, то лизингодателят... то мрън-мрън и др. такива! После при едно посещение ми казаха, че вече имали разрешение да обучат до 4 ключа на един автомобил, но аз вече си бях решил проблема и не съм се интересувал, дали, кой и доколко успешно се справя с тази процедура.

Пешо
Мнения: 15
Регистриран: 05 март 2016
Репутация: 0
Местоположение: Враца
Автомобил: ВАЗ 21214

Дилема- нова Урбан или джипче на старо

Мнение от Пешо » 19 яну 2019 22:34

djenevas, Колега какво стана със чукането,при превключване?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост