По скоро едно време е била по силна илюзията че оттатък оградата тревата е по зелена. Да ама не, същото е и няма нищо общо нито с комунизма, нито с демокрацията.

С новите модели коли винаги има такива проблеми в началото с доставката на части, марката няма значение.
Много хора наистина купуват нова кола и карат точно докато е в гаранция и веднага я сменят за да избегнат тия проблеми, и доста имат късмета да минат покрай повечето проблеми. Но има и доста такива дето се блъскат челно с тая реалност и като им писне купуват кола от друга марка със същата илюзия че там е по-добре. А същевременно продължаваш да си губиш времето.(Ресурса на съвременните коли не го коментирам.) Но има и друг момент че човек не знае какво ще му сервира живота след 5г. примерно и дали няма да се налага да си кара същата кола и точно тогава немърливото отношение се връща с лихвите. А усилието е толкова малко.
Хубаво новата кола има гаранция, ама който ти плаща нервите да ходиш напред-назад по сервизите или пък да висиш чакайки пътна помощ и да не стигнеш за където си тръгнал само защото си повярвал че някой си е свършил работата като хората. И отделно отиваш оставяш я и се връщаш с рейса на работа и после пак обратно, при късмет в същия ден, пак с рейса дето 2 часа не може да се изтътри да стигне. (За мен каква ще нова кола да си купя е разходка от поне 70км в едната посока, а ако не е в състояние на движение оставям на въображението) То като застраховките - хубаво да я има, ама да не ти трябва никога ако може.
По същата причина от години не давам гумаджии да ми свалят/качват гумите на колата дори. Така де след като в дъжд счупиш насред нищото ключа за гумите.

Старата кола добре - взимаш я дори доста по евтино, ама е стара, предстои да се счупи всичко което все още не се е чупило и то скоро, защото ресурса повечето е вече изразходван на всичко. Нямаш никаква гаранция на колко километра е реално, ако е с наистина доказан произход и километри пък изобщо не знаеш реално какви дефекти са оправяни и как защото често не ги вписват дори. Така че нова кола без гаранция е много пъти по-добра опция.
С Лада според мен е най лесно - има стахотно общество в руския нет в което какъвто се сетиш проблем вече е дискутиран и решен дори за най новите модели още преди да си го помислиш. Техническата документация и каталози са лесно достъпни за всеки нов модел дори. Не е нужно сложно диагностично оборудване, но дори да се налага, то е в пъти по евтино от на други марки. И не е толкова скъпа кола че човек да се тормози за гаранция. Там минаваш първите 10-20к км да се увериш че няма някакъв явен фабричен дефект и след това хич да не ти дреме.
Вярно Лада не е някаква супер мега яка готина кола, но затова пък си спестяваш много от автомобилните терзания на повечето хора.
Вярно вече има доста електроника в колите, дори Лада. Но дори Вестата с автомат робота е в пъти по проста от повечето от останалите коли в които има истинска олигофрения в това колко излишно сложно е направено всичко. Разбирай всичката тая сложнотия е също толкова непонятна за доста от монтьорите. Типично те разчитат директно какво ще им каже диагностиката. Само че тя не е толкова идеална и все пак трябва поне малко да се мисли и да се има понятие кое как работи. Сменят там без да знаят защо модули и датчици и все така проблемите си стоят неоправени. Вярвам всеки познава най малко един такъв човек оплакал се от такива неща а доста биха сами се припознали.
А при електрическите вече е дори катастрофично сложно направено всичко, дори най тъпия дребен модел като например VW up. Там за ремонт наистина трябва много висока клафикация и способности, което в бъдеще ще бъде огромен проблем понеже повечето монтьори няма да е по силите им.
Специално Калина/Гранта са съвременния аналог на Жигулата - тъпо, просто и надеждно.

Рабира се не държът на чак толкова гавра, говорим за сегашно време.
