Lada Vesta SW Cross - curse_m
- toneto66
- Мнения: 124
- Регистриран: 29 януари 2009
- Репутация: 1
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: ВАЗ 21101
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Curse_m да те питам за тази добавка за почистване на двигателя ,няма ли да пречи (опасност от запушване ) нещо на хидравличните повдигачи на клапаните.всмисъл като се разграждат мръсотиите от нагар в двигателя.Изопщо има ли такъв риск,защото като караш известно време 2000-3000 км .
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Не мисля че има вроятност за проблем при все че разхода на масло не е кой знае какъв по принцип и не е станало всичко на мазут вътре. И това просто да се сменява маслото с хубаво също се доказа че не дава разлика дори след няколко смени. В случая според мен са били позапечени буталата.
Едно видео по въпроса колко зле може да има:
Аз я държах с добавката почти 10 минути да работи и смених маслото. Следващия път ще сипя пак и заветната цел е да достигнем нормални граници от 25-40ml/1000км Не съм привърженик на добавките по принцип и не ползвам такива. Преди това съм пробвал преди много години само от тия за горивната система е така за всеки случай.
Едно видео по въпроса колко зле може да има:
Аз я държах с добавката почти 10 минути да работи и смених маслото. Следващия път ще сипя пак и заветната цел е да достигнем нормални граници от 25-40ml/1000км Не съм привърженик на добавките по принцип и не ползвам такива. Преди това съм пробвал преди много години само от тия за горивната система е така за всеки случай.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
-
- Мнения: 316
- Регистриран: 19 декември 2009
- Репутация: 96
- Местоположение: Ловеч
- Автомобил: Peugeot 301
Lada Vesta SW Cross - curse_m
В посока на тая тематика, ето тук: https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... etrov.html има пример за накакъв юнак, който е навъртял 45000 км. без смяна на маслото
. Е, оплакал се е после от "странна работа на двигателя" и в крайна сметка не са успели да го спасят, наложила се е смяна с нов, но има интересни снимки какво всъщност се случва в мотора при такава ситуация.

- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Така подминахме 90000км. Разхода на масло си остана понижен и при смяната на маслото сипах пак същата промивка да видим дали ще има промяна. Колата си върви и няма никакви проблеми. 

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Един кадър от "тунинга" на anti gravel покритието дето правих след известно време каране как се събира калта:
И си купих китайски евтин уред за мерене дебелина на боята: Уреда макар и евтин има поне обхват в микрометри. Спрямо сравнително мерене и след калибрация с една от пластинките в комплекта за 0.25мм показанието в общи линии е в +15um. На Вестата покритието варира между ~170-215um.
Замерих информативно на 110-ката и тя има същата дебелина. На Калинката обаче бидейки създадена и като супер бюджетна кола покритието е между 100 и 130um. Викам си тъничко е доста като за евтина кола толко. И реших да пробвам да други коли на комшиите на едно Пежо 207 където не го е пекло и то като Калинката има боя.
После на една Honda CRV и тая същото. На един Hyundai Terracan малко по добре 150-160um. На други пекло ги слънцето яко на покрива им е останало по 50-60um покритие.
Та толкова за това колко били лошо боядисани Ладите, специално Веста не може да се нарече лошо хич на фона на къде по именити и скъпи коли.
Даже Калинката ще е излезе че си е боядисана като всички останали.
Но с този уред веднага се вижда кой детайл е пребоядисан и как.
И Автоваз са почнали добре да смятат къде да пръскат и къде да икономисат точно като на "западна" кола. В тази зона реално почти няма поток от кал.И си купих китайски евтин уред за мерене дебелина на боята: Уреда макар и евтин има поне обхват в микрометри. Спрямо сравнително мерене и след калибрация с една от пластинките в комплекта за 0.25мм показанието в общи линии е в +15um. На Вестата покритието варира между ~170-215um.
Замерих информативно на 110-ката и тя има същата дебелина. На Калинката обаче бидейки създадена и като супер бюджетна кола покритието е между 100 и 130um. Викам си тъничко е доста като за евтина кола толко. И реших да пробвам да други коли на комшиите на едно Пежо 207 където не го е пекло и то като Калинката има боя.


Та толкова за това колко били лошо боядисани Ладите, специално Веста не може да се нарече лошо хич на фона на къде по именити и скъпи коли.

Но с този уред веднага се вижда кой детайл е пребоядисан и как.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Така, след изминати 4000км от смяна и добавката за промивка разхода на масло не намалява повече т.е. пак си е 70ml на 1000km. Колата е почти на 95000км. Явно повече полза от тая промивка няма да има, така че това е достигнатото положение. Дали е вече от някой толеранс на сглобка или има нещо още което не може да се отмие не е ясно, но все тая.
С настъпване на времето за летни гуми реших да си пробвам късмета малко с изправяне на джанти понеже две от летния комплект имат криво видимо и доказано. По въпроса първо малко проучване в руския нет, където се твърдеше че тия джанти са по меки. До тук добре, поръчах си и 4-ри нови гуми, така и така ще се свалят гуми, да видим всичките джанти. Гумите от последните Nokian с дот 0722, само че тегловен индекс 93, а не 89 като Pirelli-то.
С тия двете марки на пазара е проблем в момента, особено голям с първите.
В крайна сметка се оказа че и четирите джанти имат криво. Оказа се че може да се изправят без нагряване. Според майстора са направени така нарочно, защото ако е като повечето от другите видове дето продават пораженията може да са по сериозни и по гумите. Явно руснаците са мислили за дупките, не е като да няма дупки у нас по чисто новопостроените и ремонтирани пътища.
Всеки ден заобикалям няколко такива които си растът ли растът... ама са от нов европейски асфалт.
Цялата работа по демонтаж, изправяне и монтаж - 260лв и малко. Вероятно и джантите от зимния комплект са така, там също има две доказано криви. По натам, наесен ще ги нося и тях на изправяне.
От колата оплаквания нямам, от пътищата, от пътищата имам. Впрочем там все така нищо не се променя, строят се само нови дупки.
С настъпване на времето за летни гуми реших да си пробвам късмета малко с изправяне на джанти понеже две от летния комплект имат криво видимо и доказано. По въпроса първо малко проучване в руския нет, където се твърдеше че тия джанти са по меки. До тук добре, поръчах си и 4-ри нови гуми, така и така ще се свалят гуми, да видим всичките джанти. Гумите от последните Nokian с дот 0722, само че тегловен индекс 93, а не 89 като Pirelli-то.

В крайна сметка се оказа че и четирите джанти имат криво. Оказа се че може да се изправят без нагряване. Според майстора са направени така нарочно, защото ако е като повечето от другите видове дето продават пораженията може да са по сериозни и по гумите. Явно руснаците са мислили за дупките, не е като да няма дупки у нас по чисто новопостроените и ремонтирани пътища.

Цялата работа по демонтаж, изправяне и монтаж - 260лв и малко. Вероятно и джантите от зимния комплект са така, там също има две доказано криви. По натам, наесен ще ги нося и тях на изправяне.
От колата оплаквания нямам, от пътищата, от пътищата имам. Впрочем там все така нищо не се променя, строят се само нови дупки.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта