Почистване на охладителна система

Ремонти и обслужване
2101 • 2102 • 2103 • 2104 • 2105 • 2106 • 2107
ВАЗ-2107
Мнения: 30
Регистриран: 30 април 2016
Репутация: 0
Местоположение: с. Сенокос
Автомобил: ВАЗ 2107

Почистване на охладителна система

Мнение от ВАЗ-2107 » 14 ное 2022 21:38

Здравейте колеги, бих искал да споделите как промивате охладителната система включително и радиатор на парното, мотора е 1500 каран е с вода,, сега е с антифриз, но е много замърсен има и ръжда, искам да я промия максимално, знам че пак ще остане по вътрешната част на блока и да налея нов антифриз, но е желателно да не разглобявам 😉, благодаря

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4390
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 224
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Почистване на охладителна система

Мнение от Frysco » 17 ное 2022 19:28

Естествено че няма да разглобяваш. По принцип се продават много препарати за промивка и си имат указания, но цялата идея се свежда до две неща- антикалциращ препарат, тоест на киселинна основа, който да бъде налят в чиста вода, на загрят двигател и да поработи малко, 10 минути да се разреди и после се гаси колата и се оставя според колкото там пише на опаковката. За това време отлаганията стават на каша и след като всичката тая боза изстине, се излива, налива се вода, прогрява се отново и пак се излива и чак тогава вече се сипва новата охладителна течност, било то антифриз или вода. Това е принципа. Не би трябвало след като е карана с вода, да има нещо кой знае какво. Най-големите бели стават от много евтини и калпави антифризи, които корозират алуминия, ама от чиста вода, само блока дето е поръждясал и цвета е един такъв гаден.
Пробвай, ако не стане, пиши, в охладителната система има и разни други тънки моменти.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2767
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 73
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Почистване на охладителна система

Мнение от curse_m » 21 ное 2022 09:41

Точно в такива ситуации не става промиването от първия път. Обикновено при това положение запушванията са и по самите радиатори, като в този случай най добре е те да се свалят дори. Много често след процедурата протичат. Може евентуално след начално промиване сега да кажем догодина и след към да кажем 10к км да промиеш отново и да смениш антифриза пак. Така ще се проточи във времето, но е по сигурно че накрая антифриза ще запазва приличен вид. Но ако все пак най накрая се пребориш да не става мътилка антифриза не сипвай от тия евтините дето масово се продават у нас, те не стават за нищо! За пример колко са зле, по-добър е Тосол от едно време спрямо евтините в шишета от вода сега. На някои от тия антифризи вече гледам на бензиностацията са си направили и опаковки като истински, но съм убеден че съдържанието си е все същото.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5991
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 308
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Почистване на охладителна система

Мнение от LADA-2107 » 22 ное 2022 07:53

Колата има ли проблеми с охлаждането или загряването, които да налагат промиване? Лятото като я караш на дълъг път или изкачваш продължителни нагорнища загрява ли повече от нормалното. Зимата успява ли да загрее до нормална работна температура? Имаш ли хубаво парно?

Ако нямаш проблеми с охладителната система, ако тя функционира нормално и единственото което те притеснява е цвета на охладителната течност, тогава те съветвам да не се задълбочаваш. Лятото като е топло времето и няма риск от замръзване, карай с вода (по възможност дестилирана/дейонизирана). Сменяй я често. Ще видиш как всяка следваща излиза все по-чиста и по-чиста. Както сам каза няма как системата да стане перфектно чиста или водата която излиза от нея да е бистра като от чешмата, ама не е и нужно... Чак толкова... После наливаш антифриз и караш.

Добавки и химия за промивки аз не съм ползвал, както казаха колегите има риск от възникване на течове. Пробвал съм народни методи. Карал съм с оцет вместо вода. Също и с лимонена киселина (лимонтузу) разтворена в съотношение едно пакетче на литър вода. Течове не са възникнали. Ама и до колко има ефект от тези промивки не мога да дам гаранция.

Радиатор (меден), демонтиран от колата го бяхме напълнили със силно разредена солна киселина (ако правилно съм запомнил), но ако ще ползваш химикали - задължително консултация с професионалист химик!!!

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2767
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 73
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Почистване на охладителна система

Мнение от curse_m » 22 ное 2022 11:54

Възможно е да е 1-2-3 канала от радиатора само запушени и при това положение да изглежда че всичко е наред, няма да загрява прекомерно наглед и парното ще изглежда че работи наред също. Най-добре е да има нагледна база за сравнение с друга кола която е сигурно че е изправна. Карането с вода може за кратко да завърти боклуците, но накрая си трябва каране известно време с антифриз който наистина има антикорозионни добавки да пасивира пораженията. И пак наистина няма да е като на кола която е карана винаги с качествени антифризи, но ще е доста близо. Всичко зависи какво е моментното състояние което ние не можем да отгатнем. Но пътеводител за Лада е че парното на макс в нашите ширини трябва да имаш усещането че те изгаря жегата. :D

п.п. А за особено тежки случаи може и направо с маркуча да тече през блока докато потече бистра вода и тогава с химията. И с такива простотии нов внос сме се борили едно време. (focus) Въпрос е какво желание човек има да си направи наистина технически изправна кола, а това в последствие носи задоволството от дълга и безпроблемна експлоатация. Другото коя кола колко била хубава или не са тинтири минтири. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

ВАЗ-2107
Мнения: 30
Регистриран: 30 април 2016
Репутация: 0
Местоположение: с. Сенокос
Автомобил: ВАЗ 2107

Почистване на охладителна система

Мнение от ВАЗ-2107 » 23 ное 2022 21:35

Направих прочистеането по следния начин, източих целия антифриз от блока от радиатора и от радиатора на парното, взех маркуча от чешмата и го напъхах навсякъде да промия всички възможни дупки и маркучи. Държа докато почне да излиза бистра вода, после закачих всички маркучи налях вода добавих препарата и оставих ладата 40 минути да работи. Източих пак всичко на ново, пак промих с маркуча всичко дупки и маркучи, проверих за течове налях антифриза и сега колата вдига градуси и парното е непоносимо горещо. Само детп маркучите се нацепиха от силния препарат и протекаха, но ги смених с нови

Отговори

Върни се в “Класика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта