Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Доработка на проблемната капачка на разш.съд - Самара/Самара 2/ Десятка

Ремонти и обслужване
Самара • Самара 2 • 2110/11/12
Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1237
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

Доработка на проблемната капачка на разш.съд - Самара/Самара 2/ Десятка

Мнение от white_shark » 16 дек 2017 17:55

Всички знаем за проблемните капачки на разширителните съд при Самара. Клапаните им дефектират често,а понякога и от нови не работят адекватно. Препоръчва се да се ползва капачка за 110-ка уж като по-качествена. Но масово по магазините се предлага просто капачка за Самара,която си става и на 110. И за търговците разлика и проблеми няма щом се навива и на двете значи е за двете :)
Поръчах нова уж за 110,но дойде 2108..... чисто самарска според мен Сложих я,но не държеше налягане,чувах я как съска,а като изстиваше обратния клапан не пускаше въздух и казанчето се свиваше.

Ето и решението - капачка от Фолксваген/Ауди. В случая ползвах на марката Topran,защото капачката трябва да се разглоби.
Ето я самата капачка и номер по който да я търсите:
IMG_20171216_115059.jpg
IMG_20171216_115107.jpg
Разглобява се елементарно като се маха гуменото уплътнение с отвертка и тялото с клапаните излиза:
IMG_20171216_115454.jpg
След това разглобяваме и ладовата капачка. Пак се маха уплътнението с отвертка и пак с нея и леко щракване клапана се отваря. В основата на капачката има легло за пружината,което с резачки се реже,защото иначе пречи да се сглоби с новия клапан:
IMG_20171216_115755.jpg
IMG_20171216_115544.jpg
След като сме премахнали леглото,поставяме новия клапан и затваряне с гуменото уплътнение с отвертка. Влиза малко по-трудно отколкото с оригиналния,но сглобката става добра.
Крайният резултат нагледно:
IMG_20171216_120126.jpg
В нет-а намерих информация,че карбураторните Самари били с капачки с работно налягане на 0.8 бар,а 110 и инжекционните Самари на 1.2бар. Тази е на 1.2бар. Не виждам каква е логиката да има разлика според горивната система,но според мен няма проблем на 1.2бар да си е системата.
Колата вече има налягане и си работи нормално без да съска или свива казанчетоПредполагам,че може и по-скъп аналог да се ползва,но за тази знаех,че се разглобява. Ладовата е с някакво М на нея...нямам идея каква марка е това,но не става за нищо. Препоръчвам на всеки собственик на Самара/110/111/112 ако има проблеми да си направи една такава и да не си играе на руска рулетка с капачки за Лада. Цената на Topran-ската капачка е 3-4лв.,а цялата процедура е 10-тина минути.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Доработка на проблемната капачка на разш.съд - Самара/Самара 2/ Десятка

Мнение от Kiril » 26 фев 2018 17:27

По-принцип избягвай частите на топран,иначе идеята ти е добра,ако не се лъжа оригиналната капачка от ваг групата също се разглобява,утре ще погледна.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 96
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 23
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Доработка на проблемната капачка на разш.съд - Самара/Самара 2/ Десятка

Мнение от Стаменов » 18 мар 2019 21:59

Добре е да се споделят такива доработки.
Може да се играе и по-радикално, като директно цялото казанче се смени. Самаровото не е със сложна форма и се крепи с ластик, като около него има достатъчно място, така че може да се експериментира.
Конкретно за 2110 пък мога да кажа, че цялото казанче от Астра Ф си влиза, като само му се среже крачето за закрепване на Астрата. Капачката е също на 1,2 атм. Естествено, на мен няма да ми дойдат на акъла такива работи, изскубах една такава инсталация, но в интерес на истината си работеше.
В нет-а намерих информация,че карбураторните Самари били с капачки с работно налягане на 0.8 бар,а 110 и инжекционните Самари на 1.2бар. Тази е на 1.2бар. Не виждам каква е логиката да има разлика според горивната система,но според мен няма проблем на 1.2бар да си е системата.
Няма логика естествено. В нета всичко може да се открие, друг е въпроса колко е верно. Пред мен е албума за 2108/9 от 1987, където черно на бяло си пише, че клапанът започва да отваря на 110 кПа, демек работното налягане си е 1,1-1,2 атм. (или бара, както го пишете).
И друго - няма такова животно "капачка за 110". Капачката си е Самарова до Приора, просто има различни изпълнения през годините и безброй производители.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1237
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 19
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

Доработка на проблемната капачка на разш.съд - Самара/Самара 2/ Десятка

Мнение от white_shark » 25 апр 2019 22:32

То всичко хубаво,но самата капачка която ползвах се разчекна и взе да превърта на гърловината на казанчето. Съвсем ментак се оказа и пластмасата не държи на температура. Ядосах се и поръчах от НАР и дойде доста прилична капачка, с която карам от доста време и нямам проблеми.
Иначе доработката си я бива ама самата основа се оказа ялова... (stupid)

Отговори

Върни се в “Самара / Самара 2 / Десятка (семейство)”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта