Lada Vesta SW Cross - curse_m
- tojaga
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1700
- Регистриран: 23 февруари 2008
- Репутация: 88
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21083
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Проблемът с разходът на масло е свързан изцяло с буталата, които се влагат от десетина години от Лада. Допълнително към това е кофти събраните двигатели с големи хлабини между буталата и цилиндъра и грубия хон, който направо изяжда сементите. Малките, леки бутала с къси поли и поставените тънки сегменти водят до "увеличния" разход на масло, когато хлабината не е както трябва от 0.030 мм. Смяната на вискозитета на малото няма да помогне, дори може да влоши още повече нещата. 120 мл. на 1000 км. е напълно в нормите според мен предвиди горе изброените от мен неща. А масло, което се кара 15000 км е престъпление спрямо двигателя. Маслото трябва да се сменя на около 300 мото часа работа на двигателя, а не по километри.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Съгласен съм че в много от случаите модерните буталца са основния проблем за разхода на масло. Не само при ладовите мотори, а изобщо за всички съвременни двигатели. За много коли дори 0.5л/1000км му викат напълно нормален вече. Поточното производство има заложени толеранси за всичко, никой няма да седне да сглобява всеки двигател идеално. Затова има толеранси и на кой квото му се падне. А както казах и по назад, този мотор при смяна побира с 1л. повече от предишните варианти с метален картер. За мен 15000км са около 300 моточаса. А и последния път го смених на 10к км, и сега ще го сменям на толко, та дори може и на по малко да стане с тоя ковид.
И както казват в ойлклуба няма тоя мотор да го пазя чак толко че да изгние купето и после да си го окача на стената за паметник.
А това е малко видео как са се събирали моторите в Автоваз 2016-та година:
Нали никой не си мисли че в днешно време някой някъде в някой такъв завод върти на ръка с гаечни ключове като гламав. А това дори не е особено автоматизиран процес, че има и къде повече. Там робота ще проверява лопат ли мини бутала ама друг път.
Плюс това едва ли имаме повече от 15г още с двигатели с вътрешно горене, а някои видове дори наполовина от това време.
И както казват в ойлклуба няма тоя мотор да го пазя чак толко че да изгние купето и после да си го окача на стената за паметник.
А това е малко видео как са се събирали моторите в Автоваз 2016-та година:
Нали никой не си мисли че в днешно време някой някъде в някой такъв завод върти на ръка с гаечни ключове като гламав. А това дори не е особено автоматизиран процес, че има и къде повече. Там робота ще проверява лопат ли мини бутала ама друг път.
Плюс това едва ли имаме повече от 15г още с двигатели с вътрешно горене, а някои видове дори наполовина от това време.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- viksanlg
- Мнения: 852
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Моята Калина мина 320к и взе да си похапва масълце,но от главата.Трябва да я сервизирам цялата,иначе блока е чук.Мисля,че е от последните читави мотори, проектирани без да горят масло от марката Лада.За другите марки са ясни.Фолксваген имат мотори от преди 20 години които ги наричат маслояди.
- viksanlg
- Мнения: 852
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Изгледах видеото и ми направи впечатление разни глезотийки,поточни линии роботизирано тук там и изведнъж един як работник грабва окомпектованата тежка глава с 16 клапана на ръце и я турна на блока...
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Главата не тежи чак толкова. А твойта Калинка е по старата технология която носи на всичко. И да в общи линии двигателите при Лада се делят на два вида - до 21124 и след него. т.е. за тези които не знаят това е първия 1.6 16V мотор в който всичко си е по старо му - голямо и масивно. След това от Приората нататък нещата са мини модерни. Най хубавото е че всички 1.6 16V ладови си мотори могът да се даунгрейднат до 21124, както и 8 клапановите до този от Калина 1, с цената на мощността и динамиката разбира се.
Иначе за разхода масло може евентуално като последна мярка преди да си вадя крайни заключения да пробвам с препарат за чистене на двигател, от тия на пяна дето се пръскат директно в цилиндрите, все още имам съмнения за странични ефекти от Speedol, че ако има такива е много малко вероятрно само със свястно масло да се отмие и чудодейни добавки в бензина.
Иначе за разхода масло може евентуално като последна мярка преди да си вадя крайни заключения да пробвам с препарат за чистене на двигател, от тия на пяна дето се пръскат директно в цилиндрите, все още имам съмнения за странични ефекти от Speedol, че ако има такива е много малко вероятрно само със свястно масло да се отмие и чудодейни добавки в бензина.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- tojaga
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1700
- Регистриран: 23 февруари 2008
- Репутация: 88
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21083
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Ако са се коксували маслените сегменти, няма такава химия, която да им помогне. Само отваряне му е майката .
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7195
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 137
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Suprotec помага за такива случаи, изпробвано вече на поне 5 автомобила.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Ако се запекът чак толкова разхода на масло ще е много по-голям. Дори ако процеса започне да се ускорява то ще има ясна индикация към увеличаване. Но мен не ме притеснява дори да я отварям, ще си припомним младините.
Вчера откачих маркуча на дросела да видя какво има на доселовата клапа - ми нищо, блести дори. Значи през картерната вентилация всичко е идеално.
Вчера откачих маркуча на дросела да видя какво има на доселовата клапа - ми нищо, блести дори. Значи през картерната вентилация всичко е идеално.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Така, най накрая стигнах да си взема лайсната:
И доста се чудих досега и си взех и един комплект калобрани: Но с тях ще се занимавам в добри климатични условия.
И си взех и едни нови чистачки безрамкови Bosch Aeroeco, преди бях с Valeo, но тоя път тия бяха на прИмоция. Все по сложни правят механизмите за защипване на тия чистачки, вече направо инжинерно образование е нужно за да ги сложиш, но затова пък старите като тръгнеш да ги сваляш щипките се чупят направо.
Лайсната няма да я слагам, просто да си я имам.И доста се чудих досега и си взех и един комплект калобрани: Но с тях ще се занимавам в добри климатични условия.
И си взех и едни нови чистачки безрамкови Bosch Aeroeco, преди бях с Valeo, но тоя път тия бяха на прИмоция. Все по сложни правят механизмите за защипване на тия чистачки, вече направо инжинерно образование е нужно за да ги сложиш, но затова пък старите като тръгнеш да ги сваляш щипките се чупят направо.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2941
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Малко как стоят калобраните:
И малко как в София, в центъра, солта за нищо я нямат, а сняг няма:
Не ми харесва особено вида, но пък е полезна функцията която изпълняват. Монтират се както на стандартни винтове така и на самонарезни само в пластмасови детайли.И малко как в София, в центъра, солта за нищо я нямат, а сняг няма:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта