Lada Vesta SW Cross - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1700
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от tojaga » 19 фев 2022 18:56

Проблемът с разходът на масло е свързан изцяло с буталата, които се влагат от десетина години от Лада. Допълнително към това е кофти събраните двигатели с големи хлабини между буталата и цилиндъра и грубия хон, който направо изяжда сементите. Малките, леки бутала с къси поли и поставените тънки сегменти водят до "увеличния" разход на масло, когато хлабината не е както трябва от 0.030 мм. Смяната на вискозитета на малото няма да помогне, дори може да влоши още повече нещата. 120 мл. на 1000 км. е напълно в нормите според мен предвиди горе изброените от мен неща. А масло, което се кара 15000 км е престъпление спрямо двигателя. Маслото трябва да се сменя на около 300 мото часа работа на двигателя, а не по километри.

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 19 фев 2022 20:07

Съгласен съм че в много от случаите модерните буталца са основния проблем за разхода на масло. Не само при ладовите мотори, а изобщо за всички съвременни двигатели. За много коли дори 0.5л/1000км му викат напълно нормален вече. (hiro) Поточното производство има заложени толеранси за всичко, никой няма да седне да сглобява всеки двигател идеално. Затова има толеранси и на кой квото му се падне. А както казах и по назад, този мотор при смяна побира с 1л. повече от предишните варианти с метален картер. ;) За мен 15000км са около 300 моточаса. А и последния път го смених на 10к км, и сега ще го сменям на толко, та дори може и на по малко да стане с тоя ковид. :D
И както казват в ойлклуба няма тоя мотор да го пазя чак толко че да изгние купето и после да си го окача на стената за паметник. :lol:

А това е малко видео как са се събирали моторите в Автоваз 2016-та година:

Нали никой не си мисли че в днешно време някой някъде в някой такъв завод върти на ръка с гаечни ключове като гламав. (hiro) А това дори не е особено автоматизиран процес, че има и къде повече. Там робота ще проверява лопат ли мини бутала ама друг път. :lol:

Плюс това едва ли имаме повече от 15г още с двигатели с вътрешно горене, а някои видове дори наполовина от това време.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 852
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от viksanlg » 20 фев 2022 14:42

Моята Калина мина 320к и взе да си похапва масълце,но от главата.Трябва да я сервизирам цялата,иначе блока е чук.Мисля,че е от последните читави мотори, проектирани без да горят масло от марката Лада.За другите марки са ясни.Фолксваген имат мотори от преди 20 години които ги наричат маслояди.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 852
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от viksanlg » 20 фев 2022 15:04

Изгледах видеото и ми направи впечатление разни глезотийки,поточни линии роботизирано тук там и изведнъж един як работник грабва окомпектованата тежка глава с 16 клапана на ръце и я турна на блока... :lol:

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 20 фев 2022 20:08

Главата не тежи чак толкова. :D А твойта Калинка е по старата технология която носи на всичко. :) И да в общи линии двигателите при Лада се делят на два вида - до 21124 и след него. т.е. за тези които не знаят това е първия 1.6 16V мотор в който всичко си е по старо му - голямо и масивно. :D След това от Приората нататък нещата са мини модерни. :D Най хубавото е че всички 1.6 16V ладови си мотори могът да се даунгрейднат до 21124, както и 8 клапановите до този от Калина 1, с цената на мощността и динамиката разбира се.
Иначе за разхода масло може евентуално като последна мярка преди да си вадя крайни заключения да пробвам с препарат за чистене на двигател, от тия на пяна дето се пръскат директно в цилиндрите, все още имам съмнения за странични ефекти от Speedol, че ако има такива е много малко вероятрно само със свястно масло да се отмие и чудодейни добавки в бензина.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1700
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от tojaga » 21 фев 2022 16:30

Ако са се коксували маслените сегменти, няма такава химия, която да им помогне. Само отваряне му е майката :D .

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 7195
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 137
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от Денис И. » 22 фев 2022 09:01

Suprotec помага за такива случаи, изпробвано вече на поне 5 автомобила.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 22 фев 2022 09:02

Ако се запекът чак толкова разхода на масло ще е много по-голям. Дори ако процеса започне да се ускорява то ще има ясна индикация към увеличаване. Но мен не ме притеснява дори да я отварям, ще си припомним младините. :D
Вчера откачих маркуча на дросела да видя какво има на доселовата клапа - ми нищо, блести дори. Значи през картерната вентилация всичко е идеално.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 10 мар 2022 21:25

Така, най накрая стигнах да си взема лайсната:
IMG_20220310_120313_small.jpg
IMG_20220310_120535_small.jpg
IMG_20220310_120535_small.jpg (91.64 KиБ) Видяна 2462 пъти
Лайсната няма да я слагам, просто да си я имам.
И доста се чудих досега и си взех и един комплект калобрани:
IMG_20220310_121040_small.jpg
Но с тях ще се занимавам в добри климатични условия. :)
И си взех и едни нови чистачки безрамкови Bosch Aeroeco, преди бях с Valeo, но тоя път тия бяха на прИмоция. (hiro) Все по сложни правят механизмите за защипване на тия чистачки, вече направо инжинерно образование е нужно за да ги сложиш, но затова пък старите като тръгнеш да ги сваляш щипките се чупят направо. (hiro)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2941
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 01 апр 2022 08:06

Малко как стоят калобраните:
IMG_20220331_124110_small.jpg
Не ми харесва особено вида, но пък е полезна функцията която изпълняват. :) Монтират се както на стандартни винтове така и на самонарезни само в пластмасови детайли.
И малко как в София, в центъра, солта за нищо я нямат, а сняг няма:
IMG_20220315_161948_small.jpg
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта